zoonig Oz

 
En dan is er plotseling een hele tijd overheen gegaan.......... maar uiteindelijk.... lekker naar australie afgereisd nu alles aan het thuisfront weer gekalmeerd is en naar mijn zin loopt.
Hierbij alvast een klein verslagje van de eerste week
 
 
Lieve allemaal,

Het is precies een week geleden Oz-tijd dat ik gearriveerd ben. De vlucht
was prima. Heeerlijke stoelen die bijna geheel plat gingen en goede buren
in de stoel ernaast. Na 4 uur rondslenteren op de luchthaven van Singapore
en sigaretten roken in de piesende regen en natte hitte buiten mocht ik
door met Singapore airlines. Wederom met fantastische stoelen een groot
aanbod van films en series etc. en natuurlijk champagne en lekker eten...
en ja hoor na 1 uur lag ik al te ronken. 7 uur later waren we al in
Brisbane. De zon scheen!!! Ik heb netjes de dropjes aangegeven bij de
douane dus ik was er zo door. Daar stond Hans al te wachten. Die was de
avond ervoor al naar Brisbane gekomen en had een hotelletje genomen, zodat
' ie niet zo vroeg op moest.
Een uurtje later zaten we al aan de koffie in Byron Bay en ng geen half
uur later thuis. Alles zag er bekend uit, buiten dat de bomen en planten
sinds 3 jaar enorm gegroeid waren. En natuurlijk het lokkende zwembad....
Ik mocht de " master"  bed hebben. Een kamer met eigen badkamer en een
schuifpui naar een ruim balkon met uitzicht over de vallei, de tuin en het
zwembadje...haha... Later die dag kwamen de meisjes thuis en kwam Mieke en
John langs. Reunie.. erg gezellig. Hans moest afgelopen maandag al weg,
dus ik had besloten die paar dagen met hem door te brengen en daarna alle
aandacht aan Mieke te geven.
Hans heeft lekker gekookt en gezorgd.... ik lekker boeken liggen lezen,
vroeg op JAJAJAJAJA!!!!!!!!! nog steeds trouwens ben ik om 08.00 uur
wakker. en eruit. Alleen had 'ie geen fijne terrasmeubels. Die had Mieke
meegenomen, dus dat moest veranderd worden. We zijn gaan shoppen en een
fantastische bank, 2 stoelen en een tafel gekocht. Natuurlijk afgedongen
en gezorgd dat alles in elkaar gezet werd. Daarna gewinkeld. Kwam nog
allemaal bekend voor. De winkels in het " oude " centrum en in het
winkelcentrum. Leuke winkels ook voor grote maten, dus gelijk diverse
outfitjes gescoord. 's Avonds Mieke's ouders op bezoek. Ik werd
binnengehaald als de verloren dochter haha... maar ze waren natuurlijk
blij weer eens een Nederlands gezicht te zien.

De meubels zouden pas later die week worden gebracht en Hans was zo
ongeduldig dat hij een aanhangertje had geregeld, dus de volgende dag de
spullen opgehaald. Werden we nog aangehouden ook. Affijn alles goed
afgelopen en het staat prachtig en is errug lekker om op te liggen,
zitten, hangen.
Terwijl ik typ staat achter me in de keuken de pan met pruttelende
kippenpoten..l.. even zachter zetten hihi Zo en de gestoomde aardappeltjes
met maiskolfje gaan ook goed.
Heb uiteindelijk 1 dag regen gehad. Net de dag dat ik voor het eerst met
de auto op pad ging. brrrrrrr... dat was maandag. Ik reed achter Mieke aan
naar haar nieuwe huis. En dat ging goed. Dankzij TomTom kon ik de route
goed volgen. Daar lekker gekletst op haar nieuwe deck, met de meisjes en
met John.. en heerlijk gegeten. Zelfs Kangaroo steak..alhoewel... hmmm
beef is toch lekkerder.
Terug met voldoende bravado en tomtom... echter... ik dacht dat Hans zijn
adres in de favorieten had gezet. Niet dus... dus op enig moment zei
tomtom..bestemming bereikt. Hm.. aardedonker, geen maan, geen sterren,
geen verlichting uiteraard. En nog erger.. geen telefoonontvangst. Wat
nu??
Uiteindelijk Mieke toch te pakken gekregen, na 6 x rondjes gereden te
hebben. Die kreeg me op de goede weg, en toen was de verbinding weer weg,
maar uiteindelijk zag ik de goeie weg in tomtom verschijne. Phew....
eindelijk de oprit. Maar dan ligt ook het huis in het stikkedonker
verscholen, dus met licht van de telefoon en tomtom de trap gevonden en de
boel eerst in de lichtende gloria gegooid. Wat een avontuur.
Dinsdag kwam Mieke weer langs (dat doet ze trouwens bijna elke dag) en
zijn we naar de " locale"  buurtsuper gereden. Wat een giller... echt zo'n
winkel van sinkel.. maar ze hebben alles. Dus even ingeslagen. Oh en de
nacht ervoor de ijskast helemaal uitgesopt en gedesinfecteerd hihi.. Dus
die is nu helemaal mijn stijl. Schoon en fris.
Na de super, naar de slager... de koeien staan nog net niet achter de
winkel. Heerlijk spul allemaal. Goed gehakt, kippenpoten en 4 steaks
gekocht voor een habbekrats.En het smaakt allemaal zo goed! Ook de tomaten
niet van die waterbommen. Heerlijk vers allemaal.
Gisteren een dagje niks gedaan. Lekker gezwommen en gezond, maar ondanks
factor 50+ toch een beetje rood geworden. Ik kreeg Chico de hond te
logeren. Mieke had geen oppas en moest werken. Ik vind het allang prima.
Geeft een veilig gevoel. Alhoewel ik moet zeggen dat ik aan de omgeving
begin te wennen. Het is niet anders dan Purmerend, Monnickendam enzo, maar
dan heuvelachtig. Zoals Truus zei nadat ze een foto zag, net zuidlimburg.
Dat klopt. Alleen de geluiden zijn heeeeel anders. Om deze tijd is het
kikkeruurtje. Een gekwaak. En ze zitten ook in de regenpijpen en goten.
Lekkere galm. Ik heb een eigen huiskikker. Gifgroene treefrog. En die
houdt van klassieke muziek. Speelde ik gisteren via de laptop. Zat ' ie op
de drempel te luisteren. haha.
Morgen moet ik de paarden van wei verwisselen. Eng hoor. Vooral Samson is
een reuze knol... Niks voor zo'n stadse meid. De kippen hebben we gisteren
gevoerd. Ik zal binnenkort wat foto's gaan uploaden op mijn website. Zijn
echt heel aparte kippen.. lol... en leggen overal eieren. Mmmm lekker.
Begin me steeds meer thuis te voelen. Ben vandaag in de auto naar Lismore
gereden. De dichtsbijzijnde stad. Soort Purmerend, iets kleiner. Heb een
klein stereoradiootje gekocht en heb een klassieke zender gevonden.
Helemaal fantastisch. Verder nog een leuke blouse en 6 boeken, want ik
lees gemiddeld 1 boek per dag. Had vandaag Chico de hond ook op bezoek. Ze
blijft logeren. Mieke heeft tot 7 gewerkt en was te moe om haar op te
halen. Vind ik niet errug. Heb haar net gevoerd en ze ligt nu naast me op
de bank op het deck te snurken als een os. De poezen worden ook steeds
aanhankelijker. Er zijn er 3. Shadow, Elliot en Malouf. Die hebben ook al
gauw door waarhet voer vandaan komt.
Kwam ik terug van Lismore, helemaal apetrots op links rijden met het stuur
aam de verkeerde kant.... kon ik het huis niet meer in. Ik had alles
keurig afgesloten, niet wetend dat het slot niet goed werkt. Argh... Na 45
minuten kloten met de sloten en zoekend naar open ramen.. bij de
onderhuurder aangeklopt. Hij was gelukkig thuis en vond een hor raam, dat
los zat, en heeft de deur weten open te maken van het washok Poepoe....
En nu zit ik lekker buiten op het deck met de laptop van Hans, een whiskey
met ijs, een boek en mijn Ipod, die ik eindelijk kon aansluiten, dus
favoriete muziek te wachten op de aardappeltjes n mais.

Ik heb inmiddels al contact kunnen hebben met Nancy en Truus. Die hebben
allebei SKYPE. En da's de beste verbinding hier. Mam en Theo kunnen jullie
Skype weer opstarten???? Ik ben deniseida
Martha jij uiteraard ook als je het hebt.
Want de telefoonverbinding is hier waardeloos, tenzij ik een halve
kilometer loop om op een put te staan richting de sateliet.

Lieve groet
Denise
 
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

