al weer een week om

Het is vandaag 2 december en ik realiseer me dat er al weer een voorbij is gevlogen.
Ik kan de dagen tellen aan de hand van het aantal gelezen boeken. Niet dat het hier enig moment
saai is, maar ach, een boek per dag is mijn quotum. Uiteraard kunen de weken niet gevuld blijven met
verdwalen en buitensluiten, dus deze week was enigzins normaal. Op het moment dat ik dit type zit
Mieke een stoel verder ook hard weg te hameren op haar toetsenbord. Op de achtergrond wordt gehamerd
en geboord en gesloopt en opgebouwd. Hans heeft een solar waterheater laten installeren. Derhalve ben ik
dan ook op huisarrest. Mieke en ik hebben zijn handtekening zitten oefenen want we moeten ervoor tekenen.
Gelukkig dat zij er is. Zij heeft meer ervaring in het vervalsen van zijn handtekening dan ik.
Het regent vandaag en ziet grijs, maar dat is goed voor het land. Zeggen ze….. in ieder geval groeit het gras
voor de paarden. Jaja boerennootje leert bij. Gisteren moest ik ook al thuis blijven. Er zouden 2 joekels van balen
hooi en voer worden geleverd voor de paardjes en Red de bouwer zou langs komen. Mieke zou Chico komen
halen….. ahum……. de hooiman heb ik nooit gezien. Die heeft het keurig op de porch gelegd, Red was me
vergeten en Mieke ook………haha… ik denk dat Australiers net zo’n maastrichts kwartiertje hebben dan in
Limburg. Hoe dan ook, ik heb kunnen zwemmen en zonnen gisteren en zonder de bijzonder vervelende nooit
aflatende vliegen die overal op je willen landen, was het paradijselijk.

Niet dat ik nooit weg ga hoor. Afgelopen zondag zijn we gezamenlijk naar de markt in Bangalow geweest.
Het had iets weg van zo’n jaren 70 hippie markt. Alles is organisch… organische donuts, organisch katoen,
organische kaarsen… noem het maar op. Na 2 uur rond te hebben gelopen in de bloed hitte, had ik genoeg
organisch gezien voor dit jaar. John was op de motor gekomen met Tess achterop. Groot avontuur natuurlijk.
Dus die zoefde weer naar huis, terwijl Mieke, de meisjes en ik in een iets aangepaster tempo terug naar de
Grange (hun nieuwe huis) reden. Niet voordat we weer een lekkere chateau karton hadden gekocht om mee
te nemen naar 308, hun vorige huis. Omdat daar ook een zwembad was. We hebben gezwommen, gevolleybalt
in het water en lekker wijntjes gedronken. Totdat vette regendruppels ook daar veranderden in een ware stortbui.
Terug naar huis en daar wederom heerlijk gegeten van de barbie.
Nog even een zak ijsklontjes gescoord en terug naar huis.
Maandag kwam de familie bij mij eten. Dus gauw de steaks uit de vriezer, kijken wat er nog in de ijskast was
en wat wijn en knabbels gekocht. De nieuwste snack voor het eten is parmezaanse kaas. Lekkerrrrrrrrrr.
Aangezien de bbq bij Hans ontploft is en vlam heeft gevat maar niet in de juiste manier, moest ik de steaks
gewoon in de pan braden. Met mosterd peper en zout was het ook prima hoor. Met een glaasje rode wijn
weggespoeld en klaar is kees.

Chico is blijven logeren en was een goeie hond tot vanmorgen. Toen ging ze de loop op. Heb gefloten en
geroepen maar pleite….. lichte paniek, totdat Mieke arriveerde en haar ergens verweg in het weiland zag.
dankzij de koeien die hun koppen allemaal richting hond hadden gedraaid. Ach ik moet nog zoveel leren…

Nu nog een mysterie op te zien lossen. Er liggen allemaal kleine plasjes vocht in het huis. Ik dacht kikkers,
maar Mieke liet me kikkeruitwerpselen zien.. da’s dus geen vochtplekje. Ik ben ook niet incontinent dus
wellicht een van de katten. Blaasontsteking??? We gaan dit verder uitzoeken.

ps paarden waren verrukt met hun hooi. Wat ik met dat andere voer moet doen, dat gaat farmer Mieke
me zo vertellen.

Morgen naar Byron.. ik heb inmiddels 5 bestellinge UGG laarzen binnen. Dus dat wordt kleren per post
versturen en uggs in de koffer smokkelen. Ik hoop dat ik ze kan vinden want volgens insiders worden die
dingen alleen in de winter verkocht. HUN winter. keep fingers crossed.

Veel liefs van Denise
corresponden vanuit downunder

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op al weer een week om

  1. simone zegt:

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt buuf, het klinkt allemaal heerlijk…..1 boek per dag…..jezus, zoveel had je er vlgs mij niet bij toch? Of heb je de kast van Hans geplundert? Geniet nog maar even, dan ga ik weer lekker hard aan het werk hier in de stromende regen……… :-)X

Geef een reactie

