sinterklaas kapoentje

argh jasses… wil ik net starten met een kleine update, vliegt er weer zo’n mormel langs en land in mijn shirt……….. kleine rondedans met
wapperende kleren. Zo die is weg. Ik begin best wel te wennen aan alle geluiden, kikkerconcerten, loeiende kalveren die bij moederkoe worden weggehaald, crickets…crickets… galopperende paarden, kookabarra’s om maar een paar te noemen. Jammer ik kan jullie het geluid niet laten horen.
 
Ja ja, de sint is vanavond langs gekomen. lol. Dinner bij Mieke en John. Haar ouders kwamen ook langs. Met chocolademelk, slagroom, speculaasjes…haha… en natuurlijk hadden we allemaal wat voor in de meisjes hun schoen. Ze houden de traditie hier meer in ere dan thuis in Nederland. Een zeer gezellige, drukke avond met heerlijke bbq steaks natuurlijk en voortreffelijk eten van keukenprinses Mieke.
Mijn kleine bijdrage bestond slechts uit een paar flessen rode wijn en cider….. Dit laatste heb ik gisteren ontdekt in de Eltham pub. Wat een lekker spul zeg. Vooral de droge variant. Met heel veel ijs. GATVERDEGATVER.. Malouf de poes komt me een cadeautje brengen. ….. Kan niet zien of het een muis, wombatkind of vogeltje is. Hij mag ‘m houden…. Ik weet het natuur is hard, maar come on… ze krijgen dagelijks een portie brokken van me. RRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilllllllllllllll
 
Rond 22.00 zijn we vanavond opgebroken. Ik kan niet echt iets drinken en dan nog in het donker, links rijdend, met een rechts stuur, de kronkelende bergpaden trotseren…. Thuis gekomen, het huis weer in de lichten gegooid. Alhoewel op dit moment er een JOEKEL van volle gele maan staat. Begint heel groot, laag aan de horizon en gaat dan een baan lopen die hoger klimt en waarbij hij ook lichter wordt. Errug mooi, zeker met een volle sterrenhemel erbij.
 
Dus daar moest op gezwommen worden. Kleren uit, lampje aan in het bad en plons…….heerlijk zo’n nachtelijke zwempartij. De poezen zaten op de rond van het bad en keken toe. LOL….
 
En nu zit ik met mijn iPod in de laptop van Hans te luisteren naar Harry Belafonte. Een drankje bij mijn zij, een boek (nr. 14 ) en veeeeeeel antimug.
 
Gisteren kwam Mieke langs, Ze moest ff wat kwijt. En kijk dan kan nu mooi, nu ik er nog ben. Lekker geklept en gezwommen. Was goed!
Om 16.00 moesten de meisjes naar circusschool, dus we hebben ze van school gehaald, naar het circus gebracht.. nee, niet Sarasani..haha… en terwijl de dametjes in de trapezes hingen zijn wij even naar Byron gereden. Uggs opgehaald. Die zijn binnen.  Had ze de dag ervoor besteld. Helaas moest ik toen alleen naar Byron. Klein noodgevalletje bij Mieke op werk waardoor ze niet mee kon. Ik apetrots dat ik het alleen gevonden heb. Waar zou ik zijn zonder TomTom (ff reclame maken).
Is een leuk strandplaatsje. Aan de oceaan. Redelijke strook strand. Met een vuurtoren die op het meest oostelijke punt van Australie staat. Verder oostwaarts kom je in zuid amerika terecht. Heb wat gewinkeld, de uggs besteld en toen vond ik het tijd om om een terras neer te ploffen.
Met zicht op de oceaan en de zon op mijn kersepit. Wat genieten!! Ene Jody kwam bij me zitten, want ze kende daar niemand. Ik zeg nog, dat schept een band, ik ken geen hond hier (Chico daargelaten), dus even wat gekletst. Tegen 14.30 begon de maag te rommelen, dus tijd voor iets te eten. Eerst nog 2 mooie omslagdoeken gescoord en toen richting Woolworth. Ik herinnerde me het cafe waar ik mijn eerste dag met Hans lekkere cappu had gedronken.
Nu weer, met een heerlijke BLT. 3 Hoofdstukken van alweer een nieuw boek gelezen en daarna terug richting huis. Wederom (ook op de heenweg) zigzaggend en slippend over een weg under construction… dat was ff natte handen aan het stuur.
 
Even nog bij Mieke langsgewaaid. Die was nog steeds in een telefoonconferentie. Na haar 4 uur durende vergadering nog wat gedronken en toen naar de MYTH getrokken. Had inmiddels weer verse proviand ingeslagen dus lekker gekookt.
 
Gisteravond na het circus, naar de pub geweest, alwaar ook de Witsels. Volgende week vrijdag ga ik met de parentals daar eten.
 
Vandaag lui geweest. Veel in de zon gelegen, gezeten, gedobberd. Kreeg onverwachts visite van Maxine, die af en toe zou komen om te kijken of ik de paarden wel goed verzorg..hahaha… Ik had ze net weer gevoerd. Biskets of hay. Maxine zou me van de week meenemen met haar husband naar de movies. Ben benieuwd..lol
De paarden plots aan het hinniken geslagen. Bleek dat er 2 de kloten op waren gegaan. SHIT!!!!!!!!… gelukkig dat Maxine er was. Die met de auto richting oprit buren. Maar buurman Peter had ze weer teruggejaagd. Hij had het hek open gedaan. Een van zijn kalveren was op ONZE grond terecht gekomen..hihi..
 
Alles weer goed. Zucht van opluchting.
 
Zo en nu is het over middernacht… tijd voor een slaapmuts en dan slapen.
 
g’day from down under Denaise
 
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

