met blijdschap geef ik kennis………..

zondag 6 december. Ik denk ik moet die kippen maar weer eens voeren. Was ik 2 dagen vergeten. Foutje… maar geen getreur, ze hadden genoeg.
Ineens hoor ik piepjes… nog meer piepjes, een opgewonden haan en kip…. en ja hoor… met blijdschap geef ik kennis van de geboorte van 3 kuikentjes.
Tja en nu…. ik ben nog in mijn stage periode. Weet ik veel wat ik moet doen met kuikens. Ze zijn zo allemachtig klein nog. Vast nog geen 3 dagen oud.
Ik denk eerst… de natuur weet wel hoe het moet…..maar eh… die natuur heeft ook een joekel van een python daar in de buurt liggen…en er lopen nog andere rovers rond. Zoals ratten en katten. Ik zal dat morgen toch maar even met Sheina Witsel bespreken. Die weet vast raad. Ze heeft nl. zelf ook een hok vol van dat pluimvee.
Verder is de zondag nogal kalmpjes verlopen (what else zul je denken), maar ik vind het heerlijk zo. Een stijven bries, zon op de la bol.
Maar ledigheid is des duivels oorkussen, dus er moet toch wel iets nuttigs gedaan worden ook. Dus.. (sorry Hans ik klap uit de school) heb ik de ragebol gepakt en 7 jaar oude raggen van het plafond over het deck verwijderd. Een stinkende vuilniszak vol maden weggegooid (was ik zelf schuld) en kastjes gesopd. Yuck wat stonk dat zeg. Was even vergeten dat dingen hier sneller rotten bij 33 graden. Stom stom stom.
Kreeg gisteravond even de riedels. ’t Was stikdonker zoals gewoon, maar Kevin de bewoner van de bails (het blauwe bijhuisje) was er niet, nergens licht in de verte, wederom een possum die over het dak denderde……..dus ik alles op slot gegooid en naar bed gegaan. Na 1 uur dacht ik, dit is waanzin. Dus weer opgestaan en terug naar af. Dit keer zonder de zenuwe.
 
Maandag morgen word ik rond 09.00 wakker. Ik snuif en snuif en snuif nog wat meer en denk….. wat snuif ik? Verder aan de horizon leek een flinke mist te hangen..
Je raadt het al. Brand. BRAND?!?!?!?!?!?  Mijn eerste gedachte is… hoe krijg ik die paarden en katten in het zwembad als het oprukt richting dit huis? Dan…. hoe kom ik hier weg en zo ja, waarheen…hihi. Alras komt Mieke langs en stelt me gerust. Het zal niet overslaan want tenslotte heet het hier Pearces’  Creek, dus er is een kreek om het land die het vuur zal tegenhouden. Hm. Zou het? Ze had al heel wat brandweerwagens zien rijden en ook waren er delen van de snelweg afgesloten, maar dat was vanwege een paar nare ongelukken. Ik vertel Mieke van de kuikens. Ze moet even naar Lismore voor een functioneringsgesprek, maar zal na 1 1/2 uur terugkomen. Daarna gaan we lekker de middag doorbrengen en uit eten.
 
Ik dobber veelvuldig in de pool, intussen de geur en rookontwikkeling naarstig in de gaten houdend. Gelukkig is het tegen de avond opgeklaard. Er staat enorm veel wind hier dus dat zou de brand kunnen aanwakkeren. Eind goed al goed…. geen vuur ondanks de rook.
 
Voordat Mieke arriveert, stormen 4 tienermeiden het deck op. Bella de oudste van John heeft ze meegenomen naar het strand en nu komen ze even het zout van zich afspoelen in het zwembad. Maar natuurlijk meiden. Go your gang.  Mieke inmiddels ook gearriveerd en gewapend met een grote Sony kartonnen doos gaan we op kippenjacht.
Luid gekakel en heftig protest van de haan, maar de kip en kuikens zitten in de doos.  Ook vanuit de doos klinkt getok en gepiep. Heb er een filmpje van gemaakt.
 
We rijden de meiden naar hun oma en opa en daarna de kip met nachwuchs naar de Grange (mieke en john’s huis). Het pluimvee wordt bij de rest gezet en zullen een goed tehuis hebben.
 
De kuikens zijn gedoopt. Ze heten: Deniece, Denephew en Jojo. En het is een speciale soort. Bantam of zoiets. Misschien kun je het googlen.
 
Na een kort onderhoud op de Grange en hugs and kisses met John, vervolgen we onze weg naar Bangalow alwaar we een heerlijk diner hebben genuttigd met veel knoflook hihi. Ik ga tenslotte niet tongen hier met iemand, dus bring ‘em on… (‘em zijn de knoflooktenen)
En plotsklas zeg ik in de auto tegen Mieke… ik wil nog een maand blijven. Zij meteen een shiteating grin op haar gezicht………….  Maar tja… hoe doe ik dat???
 
Ik denk dat ik eerst even met mams overleg, dan moet ik de kattenzitters natuurlijk vragen of ze nog langer kunnen en uiteraard de paps-zitters ook. Maar anders dan dat….. zou ik zomaar langer kunnen blijven.
 
Dus nadat Mieke mij heeft afgezet, ga ik online.
Spreek eerst met mams uitgebreid. Die stelt me gerust en zegt dat ik vooral moet doen wat ik wil. DANK mam
 
Verder is niemand online dus ik moet nog even verder een rondje maken.
Inmiddels wel Hans op Skype die zich echt afvraagt hoe het kan dat hij kuikens heeft. Mieke heeft hem verzekerd dat hij alleen nog hanen had. HAHAHA
 
En dan is het nu alweer 23.15 uur. Ik zit ingesmeerd tegen muggen en ingesmeerd met speciale creme om de zwellingen van eerdere beten te laten slinken. Heb echt joekels van bulten. Je vraagt je af waarom ik deze kwellingen nog langer wil ondergaan…………. well………….. hebbie een uurtje dan vertel ik je wat allemaal opweegt tegen die beten… Ach nee, dat hebben jullie al kunnen lezen.
 
Ik ga deze blogentry even kopieren en sturen naar de niet bloglezers………
 
tegen de wel lezers zeg ik………. Niet allemaal tegelijk skypen hoor hihihihi. Ik had er 3 deze ochtend. Dat kon deze pc echt niet aan. Maar nu werkt ‘ ie weer. Ik heb weer breedband zegt Hans.
 
lieve groet vanuit downunder Sheila…
en ja ik ken inmiddels de australische nationale groet……….
 
Denaise
 
 
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op met blijdschap geef ik kennis………..

  1. simone zegt:

    had geloof ik in andere vlgorde moeten lezen, eerst je blog en dan je mailtje….hoedanook, ik ben het dus helemaal met je mams eens….lekker blijven zou ik zo zeggen! Dan zien we elkaar gewoon gezellig in het nieuwe jaar! En als je huiszitters niet meer willen zitten, kan ik uiteraard gewoon verder zitten voor je!X

Geef een reactie

