luwte

Zondag 13 december.
De zon is even een tijdje in de luwte geweest.
Sheila is ook een tijdje in de luwte geweest. haha
Na de euforie van een extra maand, kon ik het dacht ik wel wat rustiger aan doen. Ik heb tenslotte
nog zoveel tijd. De zon wist dat ook en hield subiet op te schijnen.
Niet getreurd, dan heb ik tenminste tijd voor wat anders, zoals…. paarden voeren, kippen voeren, katten voeren
hond te logeren krijgen.
Er is echter iets nieuws toegvoegd aan mijn jobdescription. Da’s secretaresse werkzaamheden. Ja, ja… wat ik thuis
door la Nance zou laten doen, heb ik hier voor Hans gedaan. Zijn flaptopf gave the ghost.. dus er moest wat gescanned, geprint
en gemailed worden. Ik heb mij dacht ik heel goed van mijn taken gekweten, tot zelfs hedenochtend.
Maar toen gluurde er toch zo’n verleidelijke oranje bol boven het huis, dat ik weer aan het plonsen ben geslagen.
En ook daar weer aan het werk. Hoebedoelu vakantie?? Het zwembad moest weer vollopen.. Ik hoorde vreemd gegorchel
en daaruit moest ik opmaken dat er weer water bij moest. Was ik toch bijna de slang vergeten. In ieder geval kan ik weer
dagen toe.
Zo’n zwembad is trouwens nog meer onderhoud….. Er waait van alles in…. dus ik met het speciale zwembadschepnetje in de weer.
Een wijze les geleerd… zo’n schepnetje moet je in de luwte legen… dus aan lijzijde..
anders waait alles wat je geschept heb weer terug in het bad… Dat gebeurt me dus niet nog een keer haha…
 
De wind, die een paar dagen is gaan liggen, is weer opgestoken. Gelukkig zit ik in de luwte, want buurman/boer Peter vond het nodig
zijn koeiendames te besproeien met een zeer onwelriekend, chemisch middel. Waartegen?? Joost mag het weten. Teken? Vliegen? Vlooien? Kweenie. Misschien kan ik het bij het volgende pubbezoek vragen.
 
Ja hoor, ook in de pub ben ik inmiddels uit de luwte gekomen. Afgelopen vrijdag werd ik keurig netjes aan de deur opgehaald door Ton Witsel die mij vanaf de deur begeleide naar zijn peugeot koets, alwaar de deur hoffelijk voor mij werd opgenhouden. Het enige wat ontbrak was een bosje bloemen, aldus Ton haha.
Ik heb vervolgens een rondleiding gekregen door hun huis en op de property. Ligt fantastisch, in het plaatsje Eltham. Eigenlijk tussen hier de Myth en Mieke&John de Grange. Mooi ingericht, heel veel boeken, studeerkamer, nieuwe keuken, nieuwe logeerkamers. En dat allemaal zelf verzorgd. Daar blijf je fit bij. Een joekel van een vijver, zelf aangelegd etc.
Na een heerlijk glas VERSE orangejuice reden we gedrien naar de pub. Alwaar binnen een paar minuten ik reeds converseerde met diverse locals, alsof ik er al jaren woonde. Heb wat goede tips gekregen van een verre overbuurman. Voor een leuke 3 dagen tochtje. Ga ik zeker doen. " die man is gescheiden en stinkend rijk"  aldus Ellen Witsel…. wat zou ze daar nou mee bedoelen haha.
 
Mieke en aanhang verscheen binnen een uur, zodat we onze maaltijd konden bestellen. Ton tracteerde deze avond. de meisjes en Bryana waren er ook. Helemaal opgetut en aangedaan… voor deze avond. Lachuh… voor de buurtkroeg.. ach jah. Tieners. En elke 10 minuten met z’n allen naar de wc. Meiden gaan schijnbaar altijd in groepen naar de wc..
Na een genoeglijke avond werd ik weer keurig thuis afgezet, met in mijn arm 6 flesjes Cider geklemd. De goede soort dit keer. Kroeg doet ook dienst als slijterij.
 
Zaterdag niet veel gedaan. Mieke en de haren moesten poetsen in hun oude huis. Dat wordt vandaag opgeleverd voor een nieuwe huurder. En ik denk… ik hou me in de luwte anders moet ik ook poetsen. Dus wat ze ook schreef en belde van " kom lekker langs, kun je zwemmen en wat hapjes en drankjes nuttigen"   … daar trapt Sheila niet in.
Ik had grootsere plannen. Een tocht naar Lismore om boodschappen te doen. IJsklontjes bakjes stonden hoog op de lijst, aangezien de zakken ijs die je kunt kopen in 5 kg. zo erg aan elkaar smelten dat ik elke avond met een bot bijl sta te hakken in de diepvries. Zeer tot ongenoegen van mijn buurman Kevin. Die had woensdag al een luide schreeuw gegeven om 23.30 uur. Ik dacht er is wat mis met hem. Dus de volgende dag gevraagd wat er was. Of hij soms geweldige sex had gehad? of dat hij gegrepen was door een beest?
op het eerste antwoordde hij " I wish"  met een zucht. Bleek dat ik iets te luidruchtig had zitten skypen. En daarna begon ik ook nog rond te rennen met zaklampen en flitsende camera’s. Dat was teveel voor onze nicht. haha
Met die camera heb ik overigens de nachtelijke "vent"  op mijn dak gevonden. Een schattige possum. Ik zal de fotos zometeen erbij zetten.
 
Maar terug naar Lismore, nog 5 zakken groceries ingeslagen, waaronder lekker kattenvoer en een borstel. Ze hebben gesmikkeld die 3. Liefde gaat door de maag. ze zitten nu op schoot en liggen op bed.
Maar toch mis ik mijn Jootje wel hoor!!!!
 
Terug uit Lismore, aan een nieuw boek begonnen maar alras viel ik op de bank in slaap. Wa’s dah nou??
Dan maar naar boven en gewoon doorgaan.
 
Zo is het gekomen dat ik vanmorgen om 07.00 uur klaarwakker was en naar het prachtige geluid van zingende vogels heb liggen luisteren.
Wat een begin van de dag. De vooruitzichten zijn weer goed weer. Vanavond ga ik bij mieke en de hare langs. Even bijbeppen….
 
Maar nu is het weer tijd voor een plons… lang genoeg in deluwte van Hans’ studeerkamer gezeten.
 
G’date maties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

