golfslagbad

Alweer 4 dagen geleden dat ik iets aan mijn ozblog heb toevertrouwd.
Ik heb net een megaplons gemaakt in het zwembad. Het leek wel een golfslagbad… NEE.. niet door de
waterverplaatsing van ondergetekende, maar door een enorme storm die op dit moment woedt. Sjemig….
De plons was heerlijk en wel verdiend na een hele middag met de club shoppen voor kerstmis… was erg
gezellig en verhittend. Lismore ligt ietwat in een dal, dus temperaturen daar zijn moordend. Ja, de zon schijnt weer
Na zondag bleeft het een beetje pet, en dinsdag regende het behoorlijk. Maar haha, goed voor het land en het gras.
Hebben de horsies weer wat te eten.
Het is nu ook kikkeruurtje…. de dirigent tikt met de baton op zijn muziekstuk en en masse vallen de kikkers in. Wat
een kabaal. Wat later zullen de flying wolfs hun theekransje beginnen. Het zijn geen vleermuizen, ze hebben een
pels en buidel, maar hangen en vliegen als de vledermuizen. En een gekakel… een heel familiefeest… ken je de film
"my big fat greek wedding" nou zo’n familie is het dan die de hele avond hangt te kletsen, roddelen, schreeuwen.
De geluiden klinken inmiddels bekend in de oren. Hijger = de uil… kakelkakel = flying wolf… kraaien de hanen, de crickets
de koeien loeien enzovoorts. Hoe moet dat straks toch weer op 7 hoog?
Gisteren zou ik terug gevlogen zijn. Wat een feest dat ik langer hier blijf.
 
Drama op maandag trouwens.
 
Malouf, het katertje werd me toch ziek… lag op zijn zij en plaste en poepte (sorry voor het onsmakelijke praatje) en bleef
erbij liggen. Da[s niet goed. Dat doen katten niet… ocherm….. dus ik in paniek Mieke gebeld. Die kwam meteen langs. En
vreesde het ergste. Een slangenbeet. Maar gelukkig bleek dat het niet te zijn. Tegen de tijd dat ze hier was, was ‘ie weer overeind,
en redelijk aanspreekbaar (voorzover een kat spreekt). Toch een afspraak gemaakt met de dierenarts. Dus de volgende dag op
reis met kat in reismand. Hij werd goed onderzocht en zelfs tot plassen gebracht. We zagen het allemaal meteen… gruis en kristallen…
dus, gewapend met pillen, een nieuw dieet en nog een prik tegen blaasontsteking konden we weer gerust naar huis. Phew….
Nu is het dus een feest om de pillen te verpakken in het speciale voer en te zorgen dat die andere 2 er niet aan komen. Maar
het lukt!!! En hij ziet er al stukken beter uit…..
 
Woensdag werd Johns’ jongste dochter Briony 16 jaar, dus feest op de Grange. Leuke avond met al die rondrennende jongelui.
Dat ben ik niet gewend hihi… Lekkere hapjes door haar pa gemaakt. 48 oesters onder de grill. ik denk nog een godsvermogen maar
dat valt hier enorm mee…. de ‘groten’ lekker aan de wijn op het daybed buiten… en dan scheur ik daarna weer over de kronkelwegen
naar huis. En….. zonder tomtom’s hulp. Ben ik ingeburgerd of hoe zit dat???
 
De onderhuurder Kevin is 10 dagen weg naar Sydney, dus dat betekent….. volume knop omhoog en ik kan weer buiten skypen.
Want de afgelopen tijd heb ik netjes in de study zitten skypen om vooral geen overlast te bezorgen. brrrr…
En zaterdag dan maar gelijk een poolparty ertegenaan gooien.
 
Iemand vroeg me een foto te maken van de kerstboom bij het zwembad, maar met deze wind ben ik bang dat de boom niet
lang blijft staan. Zelfs de oprit was geblokkeerd door een joekel van een tak die van de boom was gewaaid. Ik hoop dat de reswt
van de bomen zich koest houdt.
 
binnen 10 minuten valt hier ineens de avond in. Weg licht op het deck…  ik ga wat lichtjes aanmaken. Heb trouwens van die solar
lampen gekocht voor in de tuin. Misschien kan ik dan ’s nachts zonder struikelen mijn middernachtplons nemen.
 
Da’s toch mooi.. het blauwe licht aan in de pool, miljoenen sterren aan het firnament en noot die dan zachtjes drijft op het
water….. en 3 poezen op de rand van het bad denkend…. mensen zijn rare wezens.
 
g’day maties en greetz
 
Denaise
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

