noodweer

Hallo lieve vrienden,
Dit keer niet zoveel te melden. Alhoewel, meestal als ik begin te typen, krijg ik toch een A4 vol.
Even wat updeets: Malouf is weer stukken opgeknapt. Hij geniet van zijn dieet, en de pillen die ik erin verstop
merkt ‘ie niet eens op. Hap schrok weg…. Alsof ‘ie nooit wat krijgt. Hans zal verbaasd zijn bij terugkomst. Flinke
katten zijn het geworden.
 
De vorige keer schreef ik dat ik 8 man te eten zou krijgen. Maar dat hebben we toch een beetje afgeblazen. Mieke
had het behoorlijk druk gehad die week. Van hot naar her. De kinderen hebben nu grote vakantie en het openbaar vervoer
is hier non-existent, dus taxi Witsel heeft het er maar druk mee. Dan natuurlijk voorbereidingen voor de kerst… dus we hebben
het lekker uitgesteld. Vond ik niet errug hoor haha…
Zaterdag afgesproken in Lismore voor nog meer kerstinkopen. De meiden hebben nu allebei een flitsende mobiele telefoon.
De rest verklap ik lekker niet. Even daarna een biertje gedronken in een hotel/pub en toen naar huis. Maarrrrr dacht ik, ik ga nog
even naar het winkelcentrum. Heb eindelijk katoenen ondergoed gescoord. Lach niet!!! Maar dat is toch fijner dan die mooie
lingerie. Ziet er niet uit, maar zit heerlijk
Horen we toch allemaal een paar knallen en gedonder en geraas. Blijkt dat van buiten te komen. Een mega onweersbui en storm.
Slik… Bij de auto aangekomen staat een mevrouw nog gauw haar cabriootje dicht te doen. Is zo lullig he met een open dak in dit weer.
 
Ik slinger me met veel verve tussen het verkeer, inmiddels de ruitenwissers op hoogste snelheid en nog steeds veel moeite om de weg
te zien. Gelukkig kan ik op het scherm van tomtom zien waar de wegen precies zijn. Eenmaal buiten Lismore wordt het toch echt te gortig
en moet ik toch echt aan de kant. Heerlijk is dat, om te zien dat als er 1 over de dam is…. meerdere auto’s stoppen achter me. Ik denk nog
niet handig schuilen voor onweer onder een grote boom.. Na een kwartier waag ik het er toch weer op en naarmate ik vorder rijd ik
onder de bui uit. Ik ga sneller dan het weer… whoohoo… Mieke sms’t dat ze zonder kinderen een avond met John alleen heeft, dus eind goed
al goed. Enjoy the lightshow. Nou en die was er….
 
Zondag kwam de meute de kerstboom ophalen. Inmiddels staat ‘ie prachtig versierd in de Grange. Ik zal er een paar foto’s van maken.
Met nog net zo’n snert weer is er geen lol aan. Sorry hoor. Ik wil NIET naar huis…haha… maar regen is niet mijn ding.
Mieke heeft inmiddels wel de hekken dichtgemaakt en andere weer open, zodat de paarden nu rondom het huis kunnen grazen.
Die wisten niet wat aan ze was. Een waar feestmaal haha… En het grappige is, ze lopen hier langs het deck, langs het zwembad…
Zie je zo’n groot paardenhoofd van Samson kijken als ik in het bad lig…. " whatsyadoing??" 
Het paardenvoer hadden we gelukkig binnengezet, maar het hooi niet en ja hoor…. Maandag feestdag..
 
" er staat een paard in de gang, lalalalala"… en niet 1 maar 3. Ze hadden het hooi gevonden en stonden gedrieen bij de voordeur
een halve baal weg te knagen. Ik rolde bijna om van het lachen en heb gauw foto’s gemaakt. Ik zet ze straks in een nieuwe map.
 
Zondagnacht heb ik samen met Nel en Tom mijn administratie op afstand gedaan. Wat een giller… na enige pogingen had Tom zijn
laptop ook aangezet en konden we elkaar allemaal zien… maar toen nog de betalingen. Die van mij waren peuleschilletje, die van
pa ook wel, maar de zakelijke……..phew… dat was een lastige… Ik dacht dat het allemaal gelukt was.
Maandag gekeken maar geen salaris. Shit.
Dus Nancy gebeld, om de bankmanager te bellen. Die moest het dan maar even regelen. Ik bespaar jullie het heen- en weer gebel/mail
maar inmiddels is het nu gelukt (woensdag mijn middag).
 
Ook maandag snertweer, dus niet veel gedaan. Ja lekker pastasaus gekookt… wat moet een mens anders he?  Koken is altijd leuk.
Weer een mooi nieuw boek begonnen en uitgebreid geskyped met mijn mams en Truus. Dat was even gezellig.
Het kwam ook allemaal beter door nadat ik het modem opnieuw had opgestart.
 
Dinsdag leek het iets op te klaren en dacht ik, ik kan niet de godganselijke dag op mijn inmiddels bruine krent blijven zitten.
Dus ik ben op koffievisite bij Ellen gegaan (moeder van Mieke). Die vond het enorm gezellig en we hebben uitgebreid gekletst over
familie en familie stambomen… ze is daar heel erg in geinteresseerd en heeft al ik weet niet hoeveel uitgezocht.
 
Daarna doorgereden naar Clunes, boodschappen gedaan en even bij de Grange langsgewipt. Mieke moest haar auto ophalen in de
garage dus ik ben meegereden. Ze had een leenauto gekregen. ACH WAT EEN ZALIGHEID!!!!!! Een toyota landcruiser. Lekker hoog,
stabiel en fijn… Ik mis mijn koets! Niets ten nadele van het genereuze uitlenen door Hans van zijn auto, maar die is zooooo laag. HAHA
en ik niet zo soepel…
Bij thuiskomst weer een gezonde maaltijd gestoomd. Spruiten en nieuwe aardappeltjes. Ik wil ook een stoompan!!!
En toen verder in mijn boek. Had ik niet moeten doen, want het was zooooo goed, dat ik gelezen heb tot de zon opkwam.
Was trouwens een fantastisch gezicht. Mist in de vallei die langzaam optrekt, vogels die zich roeren, hanen die kraaien. Maar tja
niet genoeg slaap natuurlijk, dus vandaag ben ik wat wrakkig.
TV gaf ook de ghost, maar ik heb inmiddels het kleintje gevonden wat 3 jaar geleden nog in mijn huisje stond en ja hoor!
Prachtig beeld.
 
Ik word zo opgehaald. We zijn uitgenodigd bij de buren 3 huizen verder, voor hapje, drankje, bbq…
 
lalalala… ben net terug van dat avondje weg. Blijkt dat die buren iets verder wegwonen, maar… in een waar paradijs.
Wat een fantastische avond!!!! Zijn de ouders van Kel, een vriend van de meisjes. Wonen ongeveer 5 minuten hiervandaan.
Een prachthuis!! Palmen, mooi uitzicht, veel honden, katten en koeien, maar toch weer zooo anders dan hier. Heerlijk terras en
bovenal…. RELAXED… de sfeer was gewoonweg "great". Heerlijk garnalen in hotsauce op de barbie en simpelweg worstjes met
brood en saus, uiteraard overgoten met lekkere wijn en goed gezelschap…….. zucht.. heerlijk! Net wat een mens nodig heeft soms.
Interieur ook zo relaxed ingericht. Kinderen overal in grote overstuffed chairs, lekker filmpje kijken, zwemmen, trampoline springen…
enne… had ik dat al gezegd, heerlijke wijn haha… Toen de avond viel zijn de kinderen indoors gegaan en wij groten lekker gedobberd
in weer een geweldig zwembad, omzoomd door palmbomen. Kletsen en ouwehoeren…. glas inmiddels omgewisseld in plastic glazen.
Goed idee..hihi…. Om 10 uur ging het plots regenen dus iedereen op z’n akkertje naar binnen. Mieke viel om van de slaap dus die lag
al half uitgevloerd op 1 van de vele slaapplaatsen in het huis. Handdoeken overal uitgedeeld en gewoon verder … Ik kan het helaas niet
omschrijven hoe de sfeer was, maar die was super!! Ik heb erg genoten. Uiteindelijk toch de reis (5 minuten) naar de Myth ondernomen.
En hier nog even verder gedobberd in heerlijk water. De mist komt nu binnenrollen, dus tijd om af te drogen en nog even dit blog
aan te vullen met deze fijne avond. Wat zal ik slapen vanacht. Nog 1 dagje om de laatste kerstmis inkopen te doen… ik hoop maar
dat de zon weer schijnt morgen. Vast wel!!
 
tot een volgende keer. Zal wel een kerstverslag worden.
 
VANUIT DOWNUNDER………….. ALLEMAAL HEEL FIJNE WITTE KERST GEWENST EN EEN MOOIE JAARWISSELING
 
xxx
Denise
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

