wet christmas

Lieve allemaal.
Kerst zit er al weer op hier, terwijl de europeanen net beginnen aan hun kerstontbijtje.
Ik ben toch wel een beetje verdrietig dat ik nu niet in de sneeuw bij familie en mijn Hollandse vrienden zit.
 
Een beetje vreemd zo ver weg, zo veel zon, zo veel regen en zo veel drukte… haha… Ik lijk wel een oud sentimenteel wijf…
Laat ik zo zeggen het wordt hier ‘anders’  gevierd.
 
En toen miste ik Nederland en moest ik net een traantje plengen. Dus ik zal noooooooooooit meer met kerstmis zeuren en
naar een ander land gaan
 
Ik had ongeveer 4 tijdstippen gehoord dat ik moest verschijnen op de Grange voor het uitpakken van de cadeautjes. Ik vond
het eerste tijdstip dat ik hoorde (10.30 uur) best wel een heel fijn tijdstip. Dus genoeg tijd voor koffie en alvast een kerstavond
Skype gesprek met Mam en Theo. Een goeie start nietwaar.
Al aangekomen bij de Grange zat iedereen al binnen en waren ze begonnen, terwijl ik nog mijn kippen, wijn, kaas, druiven enz.
naar binnen moest slepen, plus natuurlijk wat cadeautjes die de Kerstman had achtergelaten. Ik was ietwat teleurgesteld, maar
misschien is dat wel te gevoelig, dat ze al begonnen waren. Afijn daarna toch leuke ochtend gehad met het uitpakken van de
cadeau’s. Heb 2 fantastische boeken gekregen.. die ik echt graag wilde hebben en een leuke brief van Yarrow, waarin ze me
vertelde dat ze geld uit haar spaarpot haalde als bijdrage voor de kapper Lief he! De dochters van John zouden later komen,
die waren eerst bij hun moeder.
Mieke’s ouders gingen daarna weer naar huis, om rond een uur of 3 weer terug te komen voor het christmas dinner.
Tess en Yarrow begonnen inmiddels hun koffers voor te bereiden voor hun reis naar Portugal/Hans a.s. maandag. Spannend voor ze!
We hebben wat gelezen en gedronken op het deck en wat later begonnen John en Mieke met tafeldekken en voorbereidingen.
 
Inmiddels de andere dochters Briony en Bella gearriveerd, dus die ook nog even cadeautjes uitpakken. Lief, ik kreeg van Bella
enn heerlijke fles kokosbodymilk. Van haar duurverdiende centjes.
 
De parentals kwamen inmiddels weer terug ook al met lekker eten en nog een vriend van hun met zijn dochter van 16 of 17. Aardige
mensen.  Jean Jaques 25 jaar geleden uit Frankrijk vertrokken, maar nog steeds een accent als inspecteur Clouseau..haha.. Ik
geloof dat Ton Witsel franse les van hem krijgt.
 
Vooraf lekker gesnackt met allerlei kaasjes, waaronder oude kaas genaamd Rembrandt. Raden waar die vandaan komt….. hihi
en daarna diner. Niet warm natuurlijk want dat was het buiten al genoeg. Ook een beetje wennen. De fransman had kwartel en
eend meegenomen, Ellen heerlijke cuiches en ham en aardappelsalade, mieke had heerlijke meloen, een kist mango’s haha, salade
en John had als klapstuk een echte christmas pudding. Zo een die je uren moet " koken" of zo. Maar was heerlijk.
Helaas kwam ik aan de kindertafel terecht hetgeen ugh herinneringen aan vroeger opbracht. Ik had zo’n leeftijd toen van er net
tussen in.. en dan aan de kindertafel zitten. Brrrrrrrrr…
Hoeft niet slecht te zijn, maarrrreee…. tieners……. je moet d’r mee opgegroeid zijn denk ik. Het zijn ECHT schatten, maar met z’n allen
samen…. ff teveel voor mij…..
 
Na het diner nog even rustig op het deck gezeten met een heerlijke echte kop koffie en toen naar huisgereden.
 
Mijn lampjes doen het!! Ik heb van die zonnepaneellampjes geinstallerd bij het pad naar en rondom het zwembad. Dus ik
zwem nu verlicht.
Poesen waren blij met te zien… VOERRRRRRRR… hihi. Voor hun is het gewoon vrijdag. Nietwaar.
 
Aangezien hier maar 1 dag kerstmis wordt gevierd, zijn we morgen weer terug naar normaal. Ik ga lekker 2 dagen niks doen en
een beetje bijkomen van de drukte. Dat zal me goed doen.
 
Jullie allemaal nog een zalige kerst en tot gauw weer blogs
xxx
Denaise
 
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op wet christmas

  1. nancy zegt:

    Hey stoere trien. Ja zijn de jaren he snikken met kerst doet mijn moeder ook hahaha. Ze was in tranen van haar cadeau ( wist ik wel 🙂 en pa ook helemaal in de gloria met de hele lijn van Prada ( ja nog helemaal hip en bijna 77 ) Ik zit tot mn huig vol met eten. Pa en ma haden alle soorten vis en garnalen die in de zee voorkomen geloof ik pffffff. Ben nu weer thuis en ga zo mijn \’feestjurk\’uit doen op de bank in legging en slobber trui. Nou ik vind ook dat je veeel te ver weg zit 🙂 wordt tijd voor een wijntje en ouwe hoeren face to face. Geniet van je twee luierdagen. Mocht je het hiet in Olanda straks gaan missen die tieners……………. ik heb er 3 in de aanbieding 🙂 Ciaooooooooooooo oh en ook een hond ( deeltijd 🙂

Geef een reactie

