een doordeweekse week

Je kunt natuurlijk wel in paradijs wonen, maar dat neemt niet weg dat je af en toe ook eens gewoon een doordeweekse week hebt.
Na alle nieuwjaarswensen zowel via mail als sms en via andere media…. was het weer gewoon januari.
De maandag van het jaar zo vertelde me iemand eens.
En zo ook hier. Het is vrij rustig geweest afgelopen week. Alhoewel…… Zondag zouden Mieke en John komen eten.
Plots een telefoontje. Roy en Yvonne uit Nederland rijden vanuit Syndey naar Clunes… nou geen probleem natuurlijk.
Ik ken beiden nog van een partyette bij Bertie op de gracht ter ere van Hans, dus prima, leuke mensen. Zover ik kon
herinneren. En inderdaad. Heb gewoon de steaks, wortelen, aardappelen en ander voer in de tas gegooid en richting
de Grange gereden. Hebben genoten van een heerlijke avond met een super dinner. Kijk het voordeel is als je de spullen
verzorgd, hoef je het verder niet te koken…gna..gna.. dat hebben Mieke & John gedaan. Dus puur genieten. Ik had die avond
met Nel afgesproken om te Skypen (een nieuw werkwoord) dus rond 22.00 uur ben ik toch maar vertrokken.

Leuk met Nel geskypet, ware het niet dat zij en haar hele familie op de kop staan. Letterlijk dus. De webcam van hun
laptop gaf ze ondersteboven weer. Joost mag weten waarom? De jongeren in de familie met verstand van zaken zijn dit
inmiddels grondig aan het onderzoeken. Dus af en toe gewoon de laptop op zijn kop gedraaid om niet steeds in Nel’s (schone)
neusgaten te kijken. Zondag schijnt een skypeavond te zijn. Ik was zeer populair dus ook nog met Nancy, Truus en Mams
gekletst.
Tom en Valerie, mijn geweldige huis/kat zitters hebben het geloof ik nog erg naar hun zin. Daar ben ik zoooooo blij mee!!!
’t Gaat ze nog tegenvallen als ik weer terug ben. Zucht… nog maar  1 week hier….. hoe snel gaat het toch in die eindspurt.
Niet te geloven. Ik loop nu al nostalgisch naar de kippen.. nog maar 4 x voeren, de paarden… aaien en nog maar 8 x voeren,
de poezen extra borstelen, ik ben inmiddels erg aan dat trio gehecht…. en het zwembad voor de honderdste keer met het
netje schoonharken….zucht….

EN HET WAS HELEMAAL IDEAAL ALS DIE POKKEZON ZICH LIET ZIEN!!!!

Vanuit Sydney hoor ik dat het al weer opklaart, op het internet zie ik dat het mooi, heet, zonnig weer is in South Australia
alleen hier he…. misschien zondag…..

Waar was ik gebleven? Oh ja, maandag niet veel gedaan… wat schoodbapjes en daarna weer naar de Grange gereden.
Was Mieke’s avond voor vertrek naar het zuiden voor werk, dus ik wilde even gedag zeggen. Biertje met z’n allen.
Heineken natuurlijk. Roy en Yvonne hadden een cooler vol meegenomen.
Wist je dat de Ozzies een koelbox een eski noemen? Volgens mij zijn het linguistisch luie mensen die Ozzies…
eski
barbie
stubbie
Ze kunnen hun eigen dictionary wel vullen.

Roy & Yvonne besloten hun terugreis naar NewCastle (2 uur ten noorden van Sydney) via de Myth te laten verlopen.
Gezellig!!! Ik had inmiddels ook al geplanned dat Chico bij mij zou verblijven, want de hele dag alleen voor de woekiewoe is
niet leuk. Hier is het dan beter voor haar. Kevin neemt haar dagelijks 2 x keer mee als hij zijn eigen kefferte uitlaat. Een Jack Russell
ben ik nu achter.

Dus nog wat extra boodschappen gedaan en het duo kwam rond 14.00 uur aan.
Die extra boodschappen waren trowens niet voor ons hoor. Het voer voor de kippen en paarden was op. Dus na lang zoeken,
puzzelen op de kaart, met tomtom en hulp van kevin, vond ik de schuur in Alstonville waar ik alle spullen kon halen.
De paarden hinniken weer vrolijk en de hanen kraaien.
Hans zal niet weten wat hij ziet als ‘ie terug komt. Zijn complete achterbak ligt vol hooi…. Sorry Hans… maar het ruikt
wel lekker..haha…

Yvonne is echt van pak aan, dus dat was heerlijk eenvoudig een maaltijd maken. Kip van George de buurtsuper en gekookte
groente, piepers en lekkere salade welke Roy en zij hadden gekocht tijdens een kleine trip naar Nimbim. (het mekka van de seventies
een stadje met " kleurrijk"  volk).
Roy wilde zijn muzikale talenten op peil houden, dus naar mate de avond vorderde werden wij getracteerd op prachtig
pianospel… gevolgd door guitaarspel buiten. We hebben uit volle borsten meegezongen en Kevin heeft het niet eens gehoord.
Ik denk niet dat hij nog durft te klagen. haha… Trouwens…. newsflash…. hij heeft de huur opgezegd. (Nee ligt niet aan mijn herrie 🙂 )
Dus mochten er gegadigden zijn die een tijdje in de pure natuur willen doorbrengen,… de bails are available.
Roy & Yvonne hebben bedden gemaakt in de meidenkamer… en rond 02.00 uur zijn we dan toch maar gaan slapen.
Het was enorm gezellig!!!!
De volgende dag zijn ze pas rond 14.30 uur vertrokken en zullen al slingerend langs de kust teruggaan naar haar broer.

diezelfde volgende dag was 5 januari. De dag van mijn vaders verjaardag. Hij is 81 jaar oud geworden!!!!!!!!!!!!
En nog veel belangrijker, HIJ HEEFT HET GEHAALD!!!!!!!!!!!!!. En niet tenminste dankzij de hulp en toewijding van
al zijn verzorgers(sters)… wat een geweldig team heeft ‘ ie toch om zich heen. Ik krijg tranen in mijn ogen als ik bedenk
hoe goed ze voor pa zorgen. En above and beyond zoals dat heet in het engels. Niet alleen maar conform het boekje… nee
die vele passen verder die ze doen. GEWELDIG!!!!! Met Martha als liaison ontvang ik heel regelmatig foto’s en update’s van
het wel en wee mbt pa. Een geweldige foto van zijn verjaardag, waarop al zijn vrienden, familie en verzorgers (alhoewel
die laatsten eigenlijk ook familie zijn geworden), met [pa als lichtend middelpunt. En ook de foto’s van oud en nieuw en
kerst waren onbetaalbaar. Zo fijn!!!!!
Ik heb dus die 5e gebeld en even kunnen kletsen met pap. Fijn om zijn stem te horen!!!!

Met uitzondering van de leuke skypegesprekken met Truus, mam, nel en Nancy zijn de overige twee dagen vrij
rustig verlopen. Met mam gaat het goed. Ze heeft haar ziekenhuis bezoek met prikken goed doorstaan. Truus heeft
ook e.e.a. laten renoveren en w8 nu op uitslag van ogentest. Nancy is helemaal in de gloria en loopt over van haar
nieuwe onderneming… wat een energie en wat een mogelijkheden… helemaal top… en met Nel gaat alles ook prima.
Ook zij nu in de leeftijd waarop ouders kinderen worden. Pendelen tussen ziekenhuizen, thuiszorg regelen etc. en toch
opgewekt blijven. Bravo.

Gisteren dus geen barst gedaan. Behoudens wat dobberen tussen de buien door en lezen.
En vandaag niet veel anders…tenzij het meetelt dat ik de bedden heb verschoond, 4 wassen heb gedraaid en
gedroogd, de kamers gezogen, de tegels beneden en in het washok heb gedweild, de was-droog-vries machine heb
gepoetst… HAHA… Nee, Hans kan hier niks aan doen!!!!!!!!! Het is gewoon onbegonnen werk op het platteland.
Er waait van alles binnen, of kruipt… of springt…. of glijdt…. of vliegt….
Wilde er even uit vandaag, dus heb Chico in de auto geladen (dat vind ze trouwens heeeeeeeerlijk… zo lekker dat ze
meteen in slaap valt en er niet meer uit wil) en naar Byron Bay gereden. Heb ik tenslotte al een tijdje niet meer gezien.
Nou…. ze hebben hier dus ook vakantie. Phew…. stikdruk…. dus toen ik het centrum had bereikt heb ik tomtom onmiddellijk
opdracht gegeven weer naar huis te rijden. Ten slotte heb ik alle UGGS die ik wil hebben haha….
via Clunes teruggereden. John was nog niet thuis, dus langs de super gegaan, peuken en whisky gekocht en terug naar huis.

Vanavond heb ik weer een duik in het bad genomen. De overburen voor het eerst gesproken. Die proberen morgen een van
hun paarden te verkopen en zullen dat gaan doen in de wei achter dit huis.. Daar is een mooie vlakke ronde ruimte om een
kind te overtuigen dat dat paardje leuk is <grijns>… Ik hoop dat Samson goed gemutst is want die staat ook in die wei.
Morgen zal ik het weten………

en zo is dus een doordeweekse week voorbij. En als je dan begint te schrijven blijkt er toch altijd wat te melden te zijn.

Ik ga lekker verder lezen in mijn boek boven (zit nu in de studeerkamer beneden)…. en natuurlijk om 24.00 uur…. PLONS

Morgen een uitnodiging gekregen van Kathy en Peter (ze waren er ook oudejaarsavond) om te komen eten en drinken en
lekker te ouwe ^#$%*%$@. Klinkt goed! Straks wil ik niet meer weg… haha…
Nee hoor.. alle gekheid op een stokje.. ik wil ook de dutchie friends en familie weer zien, en wie weet glibberen over de
sneeuw en Jootje zien.. enne… GEEN BUGS!!! maar ik ga ook dit missen… Heel ambivalent… nu het einde nadert……zucht….
maar goed ik heb nog een week dus…………
zaterdagmorgen Mieke weer terug van werk. Zondag hebben we een VASTE afspraak met zelfs een back-up afspraak.
Picknicken op een mooie berg en anders lunch in een heel mooi gebouw hier niet ver van daan.
En dan moet ik nog een koffer kopen voor de extra bagage…. en zorgen dat ik op de luchthaven van Brisbane kom…

kortom…. wedden dat de rest van de week haasten wordt????????

veel liefs
Sheila Notermans

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

