staartje

Het is vandaag maandag. Bijna kwart voor elf in de avond. Ben net terug van de grange. Ik heb Bella en Tim een
rondleiding en handleiding voor/door de Myth gegeven. De jongelui zien er geloof ik erg naar uit om " huisje"  te spelen
Nou vanaf donderdag avond mogen ze dat dan ook. Bella kan in ieder geval lekker koken, want ik heb haar culinaire kunsten
vanavond zelf mogen uitproberen. Lekker, pittig….
Het is overall een heel gezellige avond geweest. Ik dacht niet dat het zou gebeuren, maar ik heb de tienermeiden toch wel
erg gemist. Nu zijn er alvast weer 2 in de Grange, de 2 molletjes komen volgende week terug van hun reis naar Europa.
Levendigheid alom EN……………… ik heb een prachtige tattoo op mijn arm!! JAJA jullie horen het goed. Een prachtig design van
Briony… Ik zal straks wat foto’s op de sit zetten, dan kunnen jullie het zelf zien  Ach moest toch ook eens een keer gebeuren en
dan maar gelijk GOED aanpakken die hap.
 
Ik geniet alweer van de derde dag zon op rij. Nou dan weten jullie het wel he? Zwemmen…. eindelijk… en nog de laatste hand aan
mijn afrikaanse uiterlijk leggen.
Afgelopen vrijdag zou ik gezellig gaat eten bij vrienden van John maar helaas is dat plan door mijn schuld in duigen gevallen.
Nou ja, niet helemaal mijn schuld. Ik geeft lekker de schuld aan Roy en Yvonne. Die kwamen al ziekig binnen dinsdag. Dus vrijdag,
koud, rillerig, spugen, diaree… kortom niet fijn. Ik heb daarom ook moeten afbellen, maar hoop a.s. woensdag toch nog een
afspraak met ze te maken!!
Vrijdag is dan ook grotendeels in bed doorgebracht. Gelukkig heeft Kevin Chico voor haar wandeling meegenomen….
Zaterdag ging het al weer wat beter maar nog niet helemaal joechei…
Dus die dag is ook vrij rustig verlopen. Ben een beetje in de weer geweest met inpakken zodat ik weet hoeveel ruimte ik
nog over heb…. NIET DUS..haha… Tjokvol koffer.. Er zal een stapeltje kleren ter nagedachtenis blijven liggen in de kast van Hans.
 
Zondag werd het picnic plan verwezenlijkt. En werkelijk het was ook een geweldige dag. Ik werd ’s morgens om 11.00 uur opgehaald,
de hond uitgelaten en hier gelaten en vervolgens op pad. Prachtige wegen, natuur, bergen EN de watervallen. Daar ging het ons om.
Daarna in het woud (bos is te simpel) een fantastische picnic plek gevonden. Die zijn hier toch wel wat anders. Compleet met tafels
en banken en…….. JAWEL… giga grote barbecues… voor iedereen te gebruiken, op gas. Hmm. dat stelt picniccen toch in een ander
daglicht.
Mieke had stoelen mee, tassen met heeeeeerlijk eten, deels koud te nuttigen en deels op de barbie te gooien. Ze was al sinds vroeg
in de morgen bezig geweest met prepareren. Het was echt genieten, rustig, lekker buiten, zon op onze pan en worstjes sissend op de bbq.
Neem daarbij nog een heerlijke fles koele champagne, eitjes van eigen kip…..  We hebben tot na 4-en gezeten, gelegen, gelezen, geluierd….
 
Kortom of langom en goede dag.
 
Vandaag al weer zon whoohoo…. het ritueel is bekend, maar daarnaast ook wat zaakjes in orde gebracht.
Heb voor vrijdag een shuttlebuskaartje vanaf Bangalow naar Brisbane geboekt. Dus ga ik donderdag avond bij Mieke en John
slapen. Bangalow is maar een kwartiertje bij hun vandaan.
Donderdag avond heb ik gereserveerd bij de pub hier verderop. Het laatste maal samen met de familie en ouders…..
 
Nou dan begrijp je dat er niet veel tijd meer over is… morgen gaan Mieke en ik lunchen in de Eltham Valley Pantry. Dat wilde ik altijd
nog eens zien. Daarna naar Thursday Plantation een Teatree farm. (ik hoop dat ik het goed spel). Ligt in de buurt van Ballina dus kan
ik gelijk de poezenmand retourneren. Malouf voelt zich weer kip dus ik hoop dat ze die mand voorlopig niet meer nodig hebben.
Woensdag dan afspreken met Kathy en dan zit het erop.
 
 
Ik heb enorm genoten!!! Tuurlijk zijn er wel eens dingetjes die minder waren, maar dat weegt niet op tegen het heerlijke paradijsje hier.
 
We hebben al plannen voor hoe ik het de volgende keer ga doen haha…
 
Lieve luisteraars… ehm…kijkers…. lezers…. vrienden en familie… dit zal mijn laatste Ozzie bijdrage zijn………
dank jullie wel voor alle lieve en leuke reacties en emails!!!! Zonder dat zou het net ff te eenzaam zijn geweest.!!!!
He, een idee…..ga volgende keer mee  
I’ll be back….
 
en hieronder nog wat meer ozzie taal zodat jullie je kunnen voorbereiden.
 
liefs en knuffels
Sheila
 
avo’s              avocado’s
mozzies         muggen (mosquitos)
cossies          zwemkleren
brekkie          breakfast
cab sav         cabernet sauvignon
grog             drankje, bier
postie           postman postbode
prezzie          present
roo               kangaroo
rollie             shaggie
sunies            sunglasses
 
Deze heb ik allemaal gehoord en gebruikt
 
de rest kun je op de volgende website vinden….  http://www.koalanet.com.au/australian-slang.html
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

