laatste dag NYC

Hoe snel is het gegaan. De laatste dag in NYC is al aangebroken. En wat een fijne tijd is dit geweest. Nu ik niet al die attracties hoef af te reizen, maar gewoon wat leuke dingen doen die de bewoners hier ook doen.
De plannen die ik gisteren had gemaakt zijn allen uitgevoerd. Bijtijds wakker, lekker koffie en een wrap voor ontbijt en daarna de deur uit. Onder de arm een grote bruine doos geklemd met daarin een skateboard voor Rik. Dus op naar het postkantoor. Dat is een belevenis op zich. Hier zou je begrijpen dat men over gaat op email in plaats van de ouderwetse post. Ze zijn verzot op stempels en formulieren. Lang verhaal kort, het pakket is gestickerd, geplakt, geetiketteerd en voorzien van honderd stempels. Rik zal een bont pakketje ontvangen. Dat eindelijk volbracht liepen we richting de 40e straat waar de garage/kantoor van Alamo car rental zich bevindt. Ik ben geregistreerd en kan morgen inderdaad de auto ophalen. Ik hebde chevrolet SUV aangevinkt, maar of ik dat ook werkelijk ga krijgen is maar helemaal de vraag. Ergens in kleine letters staat natuurlijk dat het ook een ” gelijkwaardige”  auto kan zijn. Ben benieuwd. ‘

Nog een paar avenues overgestoken om er een te vinden die richting zuid ging., De avenues zijn eenrichtingverkeer. Zuid of Noord. De straten ook maar dan Oost of West. Totdat je bij downtown komt. Dan is het lekker gewoon een chaos. Wij kozen voor de bus zuidwaarts. Zo kun je voor weinig geld een leuke siteseeing hebben. De M20. Gaat zuidwaarts, komt langs het inmiddels weer aardig bebouwde gebied van het WTC en battery Park was onze eindbestemming. Ook daar aan de Hudson Rivier veel nieuwbouw met mooie appartementen. Niet te betalen natuurlijk, maar wel erg mooie architectuur. (Voor NYC).
Eenmaal in battery park wilde ik dat leuke standbeeld van een van onze nederlandse voorvaders laten zien, met daaronder zelfs nederlandse tekst. HET IS WEG!!! Nu vond ik alleen een standbeeld van Hudson en vermelding van de Walen…. jawel, onze zuiderburen de Belgen. Hm. Nou zag ik laatst in een documentaire dat inderdaad de Belgen hier voor ons waren, maar om nou gelijk standbeelden te vervangen…. tsk tsk. We hebben een stukje door het park rondgewandeld en uiteindelijk richting Staten Island Ferry gelopen.
Deze ferry is zowaar gratis en komt nog langs het statue of liberty. Geweldig dus. Helft passagiers zijn forenzen, de andere helft toeristen. Eenmaal onderweg heb je een fantastisch uitzicht over Brooklyn (Breukelen) Bridge, Jersey Shore en Verazano Narrow Bridge. Bij aankomst op Staten Island ben je verplicht de ferry te verlaten, dus niet even een snel retourtje. Dus via de exit eruit, bocht om en dan mag je er weer op. De terugweg geeft een nog veel mooiere aanblik. Dan zie je echt de befaamde Manhattan skyline. En op dat moment ging de zon ook nog schijnen, dus mooier kun je je niet wensen.
Eenmaal van de ferry af, besloten we nog wat rond te lopen op de grond van onze (Belgische) voorvaders haha. Wall Street en omgeving. Ik heb wat mooie plaatjes van hollandse geveltjes en waarempel plots bevonden we ons in een autovrij klein deel van NYC met leuke geveltjes, cafe’s en zelfs een terras buiten met verwarming. Natuurlijk moeten we daar even zitten en genieten. Ik een cider, Mark een iers biertje.

Dan gaat de telefoon over. Inga en een chinese collega van haar zijn klaar met werk en op weg naar chinatown. Daar zullen we elkaar ontmoeten om lekker Dim Sum te gaan eten. Voor een bus is geen tijd meer, dus hups in de taxi richting Lafayette / Canal street. Daar staan de ladies ons al op te wachten. We wandelen een flink stukje richting het restaurant wat Inga’s collega ons aanbeveelt. Onderwijl worden we elke 2 meter (echt waar ik overdrijf niet) worden aangesproken of aangesist…. handbags…purses….watches… LV bags… en natuurlijk zat dat allemaal in plastic zakken. Hoebedoelu legaal?? haha… We hebben de genereuze aanbiedingen maar afgeslagen. Het restaurant was fantastisch. Bij ons is dim sum geloof ik alleen maar voor lunch. In China en dus ook in Chinatown 24 uur per dag beschikbaar. We hebben een heerlijke tafel vol besteld, inclusief de overheerlijke chinese brocolli met knoflook………slurp…….. zo ontzettend lekker… een goede laatste avond maal. Alle dingen die op mijn lijst stonden zijn hierbij afgevinkt.  En de bonus voor deze dag was een ritje met de ondergrondse. Ik denk daarbij natuurlijk meteen aan enge rijtuigen en guur uitziend tuig…. niets was minder waar. Alleen de toegangen en uitgangen zien er niet uit, maar dat ligt waarschijnlijk aan de locatie waar je op- uitstapt. Eenmaal uit de metro nog 4 haltes met de bus en toen waren we thuis…………….. zucht…… heerlijk. We zitten nu lekker allen met een ipad of computer op de schoot met een lekker muziekje op de achtergrond en een drankje en snackje voor ons neus……

vrienden, dit is de laatste volle dag NYC. Morgen on the road…  tot de volgende keer

liefs Denise

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op laatste dag NYC

  1. Trix Hamming zegt:

    Wat ben je toch een stoer wijf! Doe voorzichtig en keep us posted! (met stempels en etiketten en alles 🙂

  2. Nel Wajon zegt:

    Lieve Nootje,

    Klinkt allemaal super duper !! In gedachten volg ik je helemaal en ruik in NYC, je weet wat ik bedoel. Ok, op naar New Jersey, nogmaals, doe ze allemaal de hartelijke groetjes van mij en mail me (ik volg je ook via je weblog hoor). Dag lieve schat, veel plezier verder Nel

    • deniseida zegt:

      Dag lieve schat, ik zou willen dat je hier was. Je zou het zo leuk vinden met de jongens en aanhang. Ze zouden je op handen dragen en we zouden
      nog meer ouwe koeien uit de goede sloot halen. Heb een super tijd gehad tot nu toe, zelfs in Trenton, maar ik denk dat dat hoofdstuk dicht gaat. Behalve
      Dailey en Carol hebben we daar niet veel meer te zoeken. Virginia wordt ons volgende punt om te starten. De kinderen zijn echt scheten en ik ben trots dat
      ik alle namen nog weet. Hier gaat ‘ie. Nicholas (Patrick), Erin en Ian (John) maar dat weet je natuurlijk. Erin is echt een studente geworden. Lang, rood en leuke meid.
      Thomas, Jack en Kathleen (Peter). Die kleine meid is me d’r een hoor. Sterk willetje. De jongens zijn leuk en dan natuurlijk ook Cody (Shemar). een lekker jong. ik ben oma/tante whatever van ze allemaal. Die gaan we nog eens op bezoek krijgen. Ik hou je op de hoogte via het blog liefie. kussen ook voor Ray, mot en met

Geef een reactie

