route is gepland

Het is inmiddels woensdag avond en we zitten allemaal lekker om een haardvuurtje te relaxen. De meeste met of een Ipad of een Iphone en ik even lekker achter een normale computer. Gisteren heb ik mijn verhaal geschreven vanaf de Ipad en dat levert toch hier en daar wat foutjes op. Dus het was de Ipad niet mijn schuld.

Gisteren was de dag van de rondleidingen door Colonial Williamsburg en de reunie. Na lekker een beetje te hebben uitgeslapen, zodat Patric en Shemar hun werk konden doen, werden we opgepikt door het 2-tal. We hebben eerst even een fikse lunch (waarbij Peter, de jongste van Pat en Erin haar eerste kleindochter even bij ons kwamen zitten. Leuk om ze weer te zien)weggewerkt en toen een rondleiding gekregen door dit ” oude”  stadje in Virginia. Uiteraard ben ik hier al eerder geweest en was ik niet meer zo zwaar onder de indruk. Als ik dat al ooit ben geweest. Het is leuk, het is mooi maar zeker niet oud volgens onze opvattingen. Toch een paar mooie plaatjes geschoten en genoten van alweer een dag met strakblauwe lucht, zon en net niet te koud/warm. De zoon van Patrick gaat in het oude stadje naar school en hij vond het wat interessant dat wij hem kwamen ophalen. Leuk te zien al die kinderen die met de gele schoolbussen naar huis worden gebracht. Voor we vertrokken naar huis hebben we nog een ijsje gegeten. Denk erom dat je hier beter een kinderportie kunt bestellen dan een ” normale”  portie. Die is namenlijk niet normaal. En ik bestelde een normale bol op een klein ijshoorntje… geen fijne combinatie, wel lekker.

Die avond zou Patrick’s broer Peter met zijn vrouw Denise (jawel) en hun 3 kinderen. Tel daarbij op die van Patrick en die van Shemar en het huis was gauw gevuld. Patrick had een mooi vuurtje gestookt in zijn achtertuin en we zaten dan ook merendeels geschaard om het kampvuur. Terwijl de jongens baseball of football speelden. Typische amerikaanse sporten. Het huis hier is, hoe zal ik het netjes zeggen, sportgek. Vandaar ook die giga tv met satelietontvanger. De Meeste kanalen zijn sportzenders. De avond was een zeer geslaagde, ik werd alweer ingehaald als de koningin. Warm weerzien natuurlijk met Peter, die jaren geleden door zijn moeder naar mij in Amsterdam werd gestuurd en daar een moord tijd had. Dat was nog in mijn warmoesstraat tijd. Dus prima voor teenagers die zonder ouders naar europa mogen haha. Uiteindelijk kwam zelfs Patrick’s exvrouw langs die ik uiteraard ook kende en ooit bij mij heeft gelogeerd. Ook dat was een leuk weerzien. We besloten het diner tot een amerikaans te verheffen of verlagen zo je wilt en hebben 5 grote pizza’s besteld en een paar salades. Ik vind het veel leuker om thuis te blijven en gewoon een beetje helemaal bij te kletsen. Ik heb trouwens bijna alle foto albums van Pat doorgelopen en zoals eerder opgemerkt haar ” juwelencollectie” doorgespit. Ik denk niet dat iemand daar blij van gaat worden, maar laat de jongens het maar even bewaren, evenals wat meubilair wat ik hier links en recht tegenkom.
De avond duurde tot zo’n 02.00 uur in de morgen. Rond het kampvuur hebben we de sterrenhemel bekeken en met de Ipad’s uitgezocht welke hemellichamen dit wel waren. Orions Belt hebben we in ieder geval alle 3 opgepikt. Niet snel daarna is iedereen te bed gegaan en zelfs ik had geen puf meer om nog naar een tv programma te kijken. Ik heb dit keer toch maar de deur goed gesloten, zodat Bella de Beagle niet weer de hele nacht mijn bed in beslag zou nemen. De kat heet trouwens Gracie. Het is een schat en kan redelijk goed overweg met de hond. Als je haar kroelt dan kwijlt ze. Hoe aandoenlijk. Het is een lief beesie en deed me erg denken aan Jojo. Ik heb inmiddels begrepen dat het prima gaat met Jojo en dat ze heel goed verzorgd word. Phew… ik blij!!
Vandaag zijn we naar een outlet mall gegaan. Eerst even Patrick’s kantoor bewonderd en een hapje gegeten. Ik had een Rueben. Da’s een grote stapel brood met daartussen corned beef, zuurkool en gesmolten kaas. Ik kon het niet allemaal op en dat zegt toch wat.
Daarna dus als gezegd even serieus winkelen, maar helaas de mode is er ook voor flinke mensen alleen die hier in amerika zijn veel kleiner. Of ze houden ervan dat ze een kort kasje dragen op een kont als een kaarttafel… ik niet in ieder geval, dus ben er bekaaid van af gekomen. Een khaki broek met een top. Oh ja en een cadeauverpakking opium met daarin de eau de toilette, douchecreme en bodylotion voor het luttle bedrag van us$ 56,00
Niet slecht! De anderen kwamen met tassen vol thuis. Goed voor ze!.
Na het serieus shoppen hebben we even gechilled thuis en om 19.00 afgesproken met Peter voor een sushi diner. Dat was heerlijk. Vreemd eigenlijk dat in elk land een ander soort Japans, Chinees, Italiaans etc. voedsel wordt gemaakt. Ik herkende bijna niets op de menukaart behalve warme Sake. En ook wat we uiteindelijk op de tafel kregen was niet geheel bekend, maar heerlijk. En daar ging het om.
Nu zitten we thuis wederom lekker om het vuur, binnenshuis dit keer, lekker een beetje tv te kijken, wat te kletsen etc.

Ik heb het nog steeds mega goed naar mijn zin. Wil bijna niet vertrekken, maar vrijdag staat het toch echt te gebeuren. Morgen gaan Shemar en ik nog wat inkopen doen. Praktische dingetjes en verder niet veel. Ik geloof dat donderdag mijn rustdag wordt voor de USA. De route die ik ga rijden is dag 1. Knoxville (want na 6 uur ben je gaar). dag 2. Memphis Tennesee (Jawel ik ga naar Elvis en Graceland. Wat een mop). dag 3, regelrecht zuid naar New Orleans (ik probeer daar 1 1/2 dag door te brengen), dag 4. Houston Texas (slechts als overnachtstad), vandaar dag 5. San Antonio dag 6. Carlsbad en helaas daarna dus niet ufo stad, dag 7 leidt naar Tucson (wie weet zie ik nog wat wild west) en dag 8 moet ik toch echt in San Diego zijn anders mis ik de boot nog. En voor diegene die gehoord hebben van het cruiseschip daar in de buurt….. NEEN… ik reis niet met deze maatschappij. Ik ga met Holland America (die trouwens wel eigendom is van Carnival, het gestrandde schip).

Ik zal jullie waar mogelijk op de hoogte houden van de reis. Maar voor nu…. ik ga ook lekker bij het vuurtje zitten. Welterusten en hugs

Denise

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op route is gepland

  1. Nancy zegt:

    Net terug uit Eindhoven. Wat een pokke-eind rijden. Voor jou een kippeneindje maar ik vond t genoeg op en neer op een avondje 🙂 chaka Khan was super leuk! 1 meter 50 hoog en 1meter breed hahaha what happened?? Dinsdag de foto’s in Ywol. Nu slapen. Morgen naar Patricia Steur voor een fotoshoot met Laura Fygi 🙂 leuk leuk leuk! Doe je voorzichtig!! Xxxx

    • deniseida zegt:

      Klinkt super dame!! Wist niet dat Chaka khan zo een leuk gebouwd mens was. Trouwens ik dacht dat ze dat hier ook waren, maar valt vies tegen.
      heb nog geen leuke kleren gevonden, behalve een khaki broek. Zo een met honderd zakken enzol. Wel een lekkere reisbroek. Ben benieuwd naar laura fygi.
      ik doe voorzichtig. Lees maar nieuwste blog, weer een nieuwe route en ik heb 600000 telefoonnummers voor als iets mis zou gaan haha. Het zijn schatten hier.
      huggies

Geef een reactie

