New Orleans, wat een stad

Het hotel was geboekt dus ik kon er niet meer onderuit. Niet dat ik dat zou willen hoor!Vandaag op tijd op. Nu ga ik echt New Orleans halen. Slechts 4,5 uur. Koffie op de kamer, breakfast bar in de auto en op weg. Door Alabama, niet echt adembenemend. Ik heb alleen maar veel dode dieren of rubber van banden langs de weg gezien. Dan dacht ik dat ik in Louisiana zou komen, maar ik was even Mississippi vergeten. Lijkt me niet echt een rijke staat. Slechte wegen en wegpiraten. En dan eindelijk new orleans in louisiana. Ik heb de 40 west, 85 zuid, 65 zuid en 10 zuid gereden maar in de verte doemt de stad op. De stad die zo veel heeft geleden door het
water. Dat schept een band. Voor je er bent ga je eerst over een grot aantal brugge. Kilometers lang over de moerassen en dan als klapstuk nog 1 heeeeeeel lange brug en dan ben je er. Shaun maakt het een peuleschil. Richting French Quarter. Jawel men spreekt hier frans. Het Ritz Carlton ligt aan Canal Street vlak bij de beroemde Bourbon Street. Ik stop de auto bij de ingang en onmiddellijk staat valet parking klaar. Krijg nog net tijd om mijn koffer en tas te
pakken. De entree is adembenemend. Ik staar om me heen. Zo’n luxe kende ik het nog niet. Maar niet stijf. Of dat ligt aan moi. Niet verlegen om een praatje. Inchecken, de kamer bewonderen en weg. De stad in. Het is nog licht. Mensen, geweldig! Als je ooit de kans krijgt. Ga!! Klein centrum, leuke straten, antiek, muziek, muziek, en meer muziek. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Heb een cd gekocht van een dame die g e w e l d i g klarinet speelde. Heb
gefrituurde crawfish, garnalen en alligator gegeten bij de french market. Ik Heb de mississippi rivier gezien, de streetcars, souvenirs gekocht, long island icetea gedronken, en dat is geen ijsthee haha en geluisterd naar nog meer jazz en bands die optraden. Kon er geen genoeg van krijgen! Wat een stad! Wat jammer dat ik niet meer tijd heb. Overal muziek, dus ik ben ook overal gaan zitten. Er is overigens nog meer te zien in deze stad dan alleen quartier
french. Volgende keer, maar nu moet ik toch stoppen en gaan pitten in dit oversized bed met 8 kussens, al kijkend naar een meter breed tv schem. En natuurlijk nog wat foto’s naar de redactie van yourwayoflife.nl sturen. Tot nu toe dus: new york-new jersey-pennsylvania-maryland-delaware-virginia-north carolina-south carolina-georgia-alabama-mississippi-louisiana = 12 staten….. Nog 4 grote jongens te gaan.
Have a great day

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

