El Paso

Daar ben ik terecht gekomen, na slechts 4,5 uur rijden. Dat is ook wel eens lekker. Met daglicht aankomen. Uitgecheckt bij motel, alsof dat moet, en de tank volgegooid. Toch weer een mcdonalds geprobeerd want diemhebben koffie en zelfs de kipburger was niet onaardig. Gewappend met een halve liter koffie en een halve liteer sprite op weg. Nog steeds omringd door olievelden, stank en stof. Niet echt van je dattum. Geluukig kwam daar na 2,5 uur verandering in. Ik zag ze al van verre, en ik bedoel niet de pieteermannen die weer in nederland geland zijn. De bergen. Eindelijk wat afwisseling. Best ruig! Steden, lees gehuchten zijn hier spaarzaam verespreid, dus ik moest de benzine meter goed in de gaten houden. Hier wil je niet stranden. Even gezellig met mams bijgekletst. De verbinding was prima, zelfs in de siera blanca. Nog een keer een pies en tankstop gemaakt en toen door naar el paso. Best een flink grote stad. Ligt op de grens van Texas, new mexico en HET Mexico. Veel grenswachten te zien. De stad is langerekt langs, natuurlijk, de snelweg en tussen de bergen. Een rivier scheidt de 2 landen. De Rio Grande! De mexicanen noemen het de rio …??? Ben ik veergeten. Na weinig zoeken had ik mijn hotel gevonden. Het camino real, authentiek mexicaanse stijl hotel in downtown. Ik heb nu weer een mega grote kamer op de 16e etage. Niet verkeerd. Verder ziet het hotel er goed uit, maar qua bediening breekt het ze net bij de vingers af. Heb net gegeten in het restaurant. En weet het nog steeds zeker… Ik haat mexicaans eten. Die opgrbakken bonen en al die tortilla’s taco’s of hoe het mag heten. Blah. Zelfs de mojito wisten ze de bederven. Nou dan maar lekker bijtijds de ka er op. Ik heb voor de zoveelste keer de koffer omgekiperd en weer opnieuw ingepakt, zodat ik deze grote niet meer hoef open te doen. Dat ompakken was wel nodig want ik naar een grote outlet geweest, due al mijlen tevoren adverteeerde voor cowboy boots, hoeden, mexican art enzo. Nou had ik altijd graag zo’n paar boots maar passen niet of saai thuis. Niet hier! Heb een mooi paar gescoord voor een prikkie. En gelijk nog andere dingetjes gekocht. Dus jullie snappen, er moest ruimte worden gemaakt. Ik had geen zin meer om te rijden dus een taxi besteld en de goede man gevraagd gelijk een beetje sightseeing te doen. Dus de rivier gezien, de lange rijen bij de grensovergang en de hoge hekken en zware bewaking. Hier kom je nietmgauw langs als mexicaan. Met de taxi afgesproken dat hij me ook weer kwam ophalen en dat deed hij ook keurig. De winkel ging inmiddels dicht en het peresoneel bood me ook een lift aan. Lief van ze.
Als ik terug ben ga ik naar den haag. Daar zit een winkel die al haar spullen bij deze outlet koopt. De baas grapte dat ik maar met mijn nieuwe laarzen binnen moest lopen. Ben benieuwd naar het prijsverschil. We blijven toch hollanders.
Tja verder geen spannende dag. Dat is ook wel eens lekker. In san diego wacht mijn kamer al… Morgen eerst naar Tucson arizona en vrijdag de finale aankomst!!!
1 dagje uitrusten en dan lekker 14 dagen vertroeteld worden. Ik denk dat ik na vrijdag wel genoeg heb gereden haha.
Truste voor jullie en hasta manana
Hugs d

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op El Paso

  1. Simone zegt:

    Zowaar, Simone is “inmiddels” ook achter de commentsmogelijkheden gekomen op de nieuwe website……heb ze inmiddels allemaal gelezen en ik kan niet anders zeggen dan dat het weer in zijn geheel op z’n denise’s is geschreven, echt helemaal leuk en grappig!
    Ik zie het allemaal al helemaal voor me, dat is een kunst om te kunnen en het gaat je heel goed af…..zeker inderdaad na die 2 borrels ;-).
    Poes en ik hebben het heerlijk met elkaar. Elke avond liggen we samen op de bank, om elkaar heen gewrapped en snachts kunnen we ook niet van elkaar afblijven, of althans, JoJo niet van mij, de schat. Alles goed hier, wel weer een erg grijze dag buiten en het klinkt alsof jij daar absoluut geen last van hebt dus geniet nog even lekker en als ik het goed lees is Tuscon je “eindbestemming” voordat je op de boot gaat, of heb ik dat mis….ik dacht nl dat je naar de kust moest om met de boot mee te kunnen maar misschien vlieg je wel tussen het een en het ander of wordt je straks gereden?
    Anyhoe, een dikke poezenknuffel van JoJo en ik lees je graag weer.
    Xs

Geef een reactie

