Tucson arizona

Van morgen lekker relaxed wakker geworden om 9.00 uur en rustig aan koffie gezet, gepoedelt, en rustig aan de nieuwe route aan Shaun gegeven. Shaun en ik spreken niet veel met elkaar de laatste dagen. Mokkend houd hij zijn mond soms wel 4 uur. Stinkerd. Nu ben ik aangewezen op meezingen met de radio of praten met de tankstationmedewerkers. Wat een woord. El Paso liet ik achter me en binnen een half uur zat ik een nieuwe staat. Hello new mexico. De staat waar roswell in ligt maar voor mij te noordelijk. Dus dan maar gewoon genieten van wat ik onderweg zie. Wat zien ik? Stof… Wie kent de albert Mol novelle nog? In ieder geval we worden uitgebreid gewaarschuwd voor stofwolken die over de weg razen. Ik heb ze wel gezien, maar de weg was clear. Geen olievelden hier maar meer cacti. En fantastische yuka’s die zouden goed voor mij zijn. Hebben weinig water en onderhoud nodig.
New mexico is op dit punt niet al te breeds dus als snel was ik in Arizona. Oh ik.moest wel langs een checkpoint. Niet Charlie, maar juan? Ik mocht door na een hartelijke ” have a good one” van de border patrol. Eenmaal in Arizona wordt het landschap ruiger. Meer flinke bergen en zelfs mijn eerste canyon. Grillige rotsformaties waar de snelweg door heen leidt. Ik denk, moet het nog googlen, dat dit de uitlopers van de grand canyon zijn. Foto’s doen het geen eer, maar het was spectaculair. Fijn wat afwisseling van gewoon lange saaie weg. Ik zag veel referenties naar Appaches en cochise. Ik denk dat in Arizona de meeste cowboy en indianen films zijn opgenomen. Kwam zelfs langs hey stadje Tombstone, geen onbekende in de westerns. Ik had me voorbereid voor weer een drukke entree in tucson. Wat een verschil. Zo kalm en bedaard. Wat straten door, de meest fantastische omgeving met palmen, mooie hacienda’s, zon, maan, blauwe lucht… Zucht. Geweldig. Prima eind stop voor vandaag. En het werd nog mooier toen ik arriveerde. IK WIL HIER BLIJVEN!!!!! Overeral paviljoentjes, mooie tuintjes, bungalowtjes, leuke outdoor bar, goed restaurant, had ik de palmen en zon al genoemd. En helemaal toppie een gitzwart kitten die hier bij me zit. Ik heb zelfs mijn eigen tuin met zitje en ligstoelen en om de hoek het zwembad. Nou moet ik ophouden want ik draaf door, maar het is echt fanfuckingtastic hier en wederom lieve mensen. Ik ga zo mijn hap bestellen en dan genieten van mijn kamer.
Tot gauw weer……
Happy noot

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

