De laatste loodjes waren… Prima

Terwijl ik half tussen de kast en toilet geklemd sta op ms zaandam, een klein schip in pittig weer, heb ik eindelijk wifi. Gauw een worddocument openen, knippen en plakken hoopq ik, zodat jullie ook weer op de hoogte zijn.

Vrijdag! Joepie, de laatste dag van een eigenlijk absurt te korte week om deze afstand te rijden. Prima als het moet en je vliegangst hebt. Nu blijkt het toch echt te kort te zijn om enige tijd te besteden aan alle moois en bezienswaardigheden van dit immens grote land.
Node verlaat ik mijn mooiste logeerplaats van allen. Vandaag moet ik echt San Diego halen. Het zal me niet gebeuren dat ik de boot mis! Letterlijk! Inmiddels de dagelijkse routine, koffie gedronken, mijn ontbijtreep achter de kiezen en wederom op weg. Gisteren nog een mega kramp in de kuit gehad, dus rustigjes aan. Tank volgegooid, net genoeg voor eindpunt, want ik moet de auto met lege tank inleveren. Het weer ziet er nog steeds veelbelovend uit en de weg zoals immer, lang, stoffig en lang. Alles verloopt conform schema dus ik neem even tijd voor een laatste bezoek aan een subway en een winkel. Eerst de winkel waarin ik slaag een totaal bedrag van 9,11 te kopen. De verkoopster kan er niet over uit dat ik op zo’n bedrag uitkom. Ze kijkt me aan of ik behekst ben. Vervolgens naar de subway voor een broodje maar ergens valt het niet zo goed en ook het publiek ziet wat onguur uit. Wegwezen hier. Ik heb geloof ik nog 2 bordercontrols gehad en daarna was het zonder oponthoud tot aan de fikse bergen die in de verte opdoemden. Slik. Dat was even van 0 tot 3 km. Klimmen. Wel tussen machtige rotsformaties, die ik helaas niet kon fotograferen. Handen echt aan het stuur. Ik was inmiddels in California aangekomen. Boven de bergen begonnen de wolken zich te verzamelen en uiteindelijk bleek ik dan ook 2 dagen regen te krijgen in de stad waar het “nooit” regent. In mijn gedachte was SD niet zo groot. Foute gedachte! Immens groot en uiteraard weer spits. Ik had mijn komst bij vrienden al aangekondigd, zodra er even ontvangst was tussen de bergen. En uitgerekend in SD verdwaal ik. Ik was zoooo klaar met sturen, dat ik wel een potje kon janken. Niet gedaan natuurlijk haha. Vrienden gebeld en die hebben me in het donker en de regen naar hun mooie appartement geloodsd. Eenmaal daar stond ik toch wel te shaken op mijn benen en werd ik behoorlijk duizelig als ik het hoofd te snel draaide. Het was genoeg geweest op de weg. Nog even de auto weggebracht en klaarrrrrrrrr. De roadtrip was gelukt! Ik kijk met veel plezier terug zeker op de oostelijke en zuidelijke staten. De overige ook maar die waren wat eentonig om te rijden.
En nu terwijl ik dit typ, zijn er 2 rustgevende dagen in SD achter de rug en zijn we ingescheept op ms Zaandam, richting Hawaii. De wind is behoorlijk, we deinen plezierig. De wifi is knudde. De enige plek voor af en toe verbinding is op de de wc. Aangezien ik daar niet de hele dag ga zitten, zal de berichtgeving wat minder frequent worden. Ik ga lekker genieten van 14 dagen verwennerij.
Lieve lieve groet aan alle trouwe lezers, vrienden en familie.
Aloha
Denise

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op De laatste loodjes waren… Prima

  1. Simone zegt:

    Hey buuf, ik snap m nu….je moest toch nog doorrijden dus van Tuscon naar SD…..en je gaat 2 weken varen ipv 1 die ik in gedachten had…..goed te lezen dat je het gehaald hebt in die week en weer leerzaam voor een eventuele volgende US ervaring om er wat langer de tijd voor te nemen allemaal en onderweg ook nog te genieten ipv alleen maar aan dat stuur te hangen. En nu dus lekker varen, je ultieme bezigheid ;-). Hier wordt het met de dag kouder, maar we hebben nog geluk dat t niet regent of sneeuwt zoals voorspelt wordt de komende tijd……ofwel, geniet nog maar n x extra van al die verwennerij en hopenlijk lekker zonnetje en wij ploeteren weer gezellig door hier.

    Xs

Geef een reactie

