Aloha en zo

Daar is ze weer!! Wat een ochtend heb ik gehad. Het is zondag en we waren ingepland voor de grand canyon van het mooie bloemen eiland kauai. (spreek uit als kawaai). Allereerst vond ik het te vroeg… maar he, daar kunnen de toeroperators niks aan doen. Vervolgens werden we als vee in rijtjes neergezet. Rijtjes van 15 en dan zo’n 15 rijtjes van 15. En maar wachten en wachten. Uiteraard was onze de tour de meest populaire. Na 15 minuten gutste het al weer langs mijn hoofd en wilde ik bijna afhaken. Uiteindelijk mochten we dan rijtje voor rijtje naar de bussen om daar vervolgens weer in de rij te staan. Brrrrr… De bussen werden letterlijk VOLgepropt. De vorige 2 dagen waren zo ontzetten veel beter georganiseerd. Dus duidelijk al wat uit mijn hum, nam ik plaats achter John en DIane, denkend, zo de bus is vol. Ik zat al op de achterste stoelen. Daarna was alleen nog een bank met bijna geen uitzicht. Maar nee hoor, stouwen maar…. Vervolgens word ik dringend verzocht om mijn plaats op te geven voor een koppel en moet ik naast een vreemde meneer zitten. Nou ben ik niet gauw vies van meneren, maar ik vond het weer het zoveelste staaltje ” single ” reizen. Dus ik zei NEE! (jaja heb wel wat geleerd over de jaren haha) edoch, blijven zeuren en zeggen dat ik een stoel heb gereserveerd en niet het recht om alleen te zitten, net als in een vliegtuig. Ik snap het allemaal wel, maar jeeeeezzzzzzzzz doe even wat ruimer. Na nog wat heen en weer gestechel en nu ook vergezeld door commentaar van sommige passagiers die vonden dat ik maar moest invoegen, heb ik mijn spullen opgepakt en ben stampend en briesend de bus uitgelopen. Ik was pisnijdig!!! Ik zit verdorie op een schip en betaal voor bijna 2 personen een hut. En hier moet ik ineens inschikkelijk zijn. De ballen voor ze. Nog steeds nijdig, met inmiddels een traan of 2 in mijn ogen van frustratie ben ik op de balie afgestevend. Lang verhaal nog langer, ik krijg mijn geld terug. Ik weer naar buiten en daar stond een mooie taxi. Voor 60 dollar per uur kon hij me ook een leuke tour geven. Dus ik heb 2 uur met hem afgesproken. Hij maakte er 3 uur van. Heeft me allerlei leuke plekken laten zien, zonder 5 bussen met hordes mensen. HEEERLIJK. Heb nog even ge smst met Diane. Die hadden het vreselijk in de bus. Waardeloze chauffeur, domme grappen, luidruchtig volk. Ze hadden spijt dat ze niet mee in de taxi waren gegaan.
Maar ja, weet het maar van te voren. De eerste dag hadden we een fanastische tour, enige chauffeur die ons veel leerde over de taal en gewoontes van de eilanden. De 2e dag in Honolulu hadden we ook een fantastishe tour van wel 8 uur. Prima bus en wederom een geweldige chauffeur/gids. Dus dan denk je, ik zit goed.
We zullen vanavond overleg hebben over wat morgen te doen.
Verder is het leven aan boord nog steeds heerlijk. Zoveel interessante mensen ontmoet. We hebben een nieuwe tafeldame Martha. Oorspronkelijk uit argentinie maar al jarenlang woonachtig in de USA. Reist ook alleen en heeft veel te vertellen. Nog steeds elke avond om 18.00 uur zitten we in de crow’s nest, waar je mag roken en drinken om het spel ” name that tune” te spelen. we hebben een groepje van 6. Een hoogbejaard stel die alle oude liedjes kennen, en 1 heer van mijn leeftijd en natuurlijk J&D. Vanmiddag gaan we weer triviant spelen. haha… Het eten is zoals gewoonlijk vantantlies (fantastisch). En na het eten gaan we naar het bovendek, lekker cigaartje voor de heren en een wijntje voor ons dames….
Oh dit moet ik even met jullie delen, in de spiegel naast me zie ik een fikse vent met een kerstmuts op in een rolstoel. Ik denk dat Santa hier ook al wat ouder wordt. Hihi.

Zo en nu is het tijd om naar boven te gaan en wat sushi op te snorren voor lunch. We vertrekken vrij vroeg, al rond 16.00 uur dus de sailout is goed te bekijken.

Nog 1 eiland en dan dinsdag weer lekker 4 dagen op zee richting Mexico..
lieve groet
Denise

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Aloha en zo

  1. Simone zegt:

    Wat een vreselijk gedoe zeg in die bus…..ik zou echt helemaal uit mn dak zijn gegaan daar tegen die mensen (ja, en ik weet dat het soms beter is om dat juist niet te doen…..) maar wat een bullshit over dat je maar voor 1 plek hebt betaald. Zet er dan GVD maar iemand van zo’n paartje naast, dan kan die ander op die achterbank plaatsnemen ipv jij. Affijn, ben dus geheel trots op je dat je je dapper verweerd hebt maar kan me ook voorstellen dat de lol er al snel vanaf is als ook nog eens je medepassagiers denken dat ze zich ermee mogen bemoeien…….het klinkt alsof je voor de beste oplossing hebt gekozen en ik weet zeker dat je daar heel erg blij mee was achteraf. WELL DONE! Goed te lezen dat het zo leuk is daar en dat je volledig aan het genieten bent. Hier is het inderdaad inmiddels op het vriespunt belandt, het weer, dus be prepared when you come back. Jojo en ik zijn nog steeds helemaal verliefd op elkaar dus wij genieten ook nog even totdat Tom het woensdag weer van me over gaat nemen en ik eens ga kijken hoe mijn huisje er ook alweer uitzag….of moet ik zeggen “jouw huisje” ;-)?
    Dikke kus uit Amsterdam en gezellig je vlge wk weer te zien!
    Simone

Geef een reactie

