I am sailing…

Sjeminee de wind giert om mijn hoofd. Geweldig! Deed net de deur open van de hut naar balkon en het is alsof ik plotseling ergens op de noordpool zit. Wat een geluid. Voeten kletsnat dankzij golfjes van de pacific. But hey who cares? Ofwel wat maakt het uit. Alweer een avond waarbij ik probeer verbinding te leggen met thuis. Boohoo. Wifi is werkelijk ruk, maar eh… De cruise is nog steeds geweldig. We hebben vanavond niet gewonnen met name that tune. Maar de cocktail uur 2 voor de prijs van 1 was goed. Ik doe me tegoed aan de amerikaanse ” dry martini” en voor de james bond liefhebbers onder ons, shaken, not stirred. Het is alweer woensdag op het schip. We weten heel goed welde dag het is omdat er matten in de lift zijn, die de dag van de week aangeven. Ik zou nergens zijn zonder de matten, haha. Fijn om gisteren even ketak met soomigen van jullie te hebben dankzij de telefoonxsateliet en even via skype. Degene die ik niet heb kunnennbereiken….. Veel liefs vanaf de Zaandam en de pacifi . Alhoewel er niets pacific is op dit moment. Gierende storm, maar oh zo mooi.
Gisteren heb ik even een lekkere dag voor pampus gelegen. Moet kunnen denk ik zo. Was op tijd wakker voor een stukje show van mijn nieuwe vriend Ian Finkel. Enorm joods natuurlijk en een zeer begaafd xylofoon speler. Ik wist niet dat je daar je geld mee kon veredienen, maar werkelijk een toffe vent! Beroemdheid hier natuurlijk maar weet ik veel, dus leuk. Daarna hebben we gedineerd in de pinnacle grill. Net even een stukje luxer dan onze normale plek aan tafel. Voor mij net even te! Mijn tafelgenoten vonden het heerlijk. En voedsel gewijs ws het dat ook. Ik houd alleen niet van die onderdanige service. Ik was in goed gezelschap. Had ik al verteld dat we ene Martha hebben geadopteerd? Ook een biochenica net als diane. Als je ooit een hoofdpijnpil nodig hebt…… Deze dames weten van wanten. Martha vindt ons beter gezelschap dan de groep waarbij ze was ingedeeld, dus dat komt goed uit. Belezen, kennis van opera en wereldreiziger.
We hebben echt onze vaste groepjes inmiddels haha. Bill en Elizabeth… Kettingrokers, achter inde 70 en 80. Zij werkt nog steeds als accountant, hij is retired, van IBM. Elke avond rond 17.45 uur zijn ze paraat in crowsnest waar je mag roken en waar ze hun Canadese whiskey opslobberen en helpen met omze quiz. Zij hebben de vragen goed van de jaren 50 en minder. Dan hebben we bwrin en zijn moeder joyce. Hij net gescheiden, canadees, zoekend naar zijn trees. Dat ga ik niet zijn. Moeders is lief, engels van oorsprong en dat kun je nog steeds horen. Mooie verhalen. Dan is er John, die we alleen zien tijdens de quizen. Hij heeft ergens een vrouw maar die houdt duidelijk niet van spelletjes. Hij en ik doen de jaren 70 en 80 muziek. We hebben inmiddels zo’n groot gevolg dat we permissie hebben gevraagd aan de quizmaster haha.
Dan is er natuurlijk onze vaste sigaarclub. Na het eten op het achterdek Komen de rokers tesaam. Waybe, Bob, Roger, John en ik mag bijzitten met mijn eigen peuk. Allemaal aardige mensen met een beetje tekst. Vreselijk gelachen vanavond. De mannen grbruiken hun sigaar om even weg te breken van hun dames. Ook altijd goed voor een babbel en peuk is dorothy. Een ontzettend leuk mens van 87, zwart, dus nog van die tijd dat in usa mensen gesplitst werden. Ook prima kletsmajoor.
Bij het zwenbad kleppen diane en ik met Max en zijn vriendje. Ze wonen in san francisco dus dat zegt al wat maar je kunt het van hun snoet lezen… Hij is 73 en hij is mid dertig. Schatten!
Heb ik nu iedereen zo’n beetje gehad? Nee zoals ik al in den beginne zei, ik ben omringd door talent. Als de geriatrie afdeling slaapt wordt het interessant aan dek.
We hebben onze eigen wijn en tafel en worden dan bijgezeten door de ” artiesten” die optreden. Dat is echt lachen. Al die achternde schermen verhalen. Leuk met een borrel en sigaar. En he wie weet misschien worden ze beroemd en kan ik zeggen dat ik doorgezakt heb met ze.
Vanavond leuk met saxofoonspeler, zangeres met gitaar ge oh-t. Uiteindelijk iedereen naar bed, zlefs John, die ook kan doorzakken, dus Ian en ik nog wat nakletsen.. Komt opeens een heer op leedtijd met zijn kop thee bij ons zitten. Werkelijk mensen, we hebben het klaargespeeld om een half uur mee te praten en antwoord te geven aan dit heerschap. Origineel van portugal maar nu amerikaan. Toen hij eindelijk weer vertrok laegen we dubbel… Geen van ons had enig idee wat de goede man had gezegd. Het was alsof hij chinees sprak. Maar we waren nice enzeiden uh ha..en woa en alle andere dingen die je geacht wordt te zeggen.
Kortom, lang verhaal nog langer. Het is hier nog steeds geweldig. Kleiner schip en sneller sociaalnketak. Oke het is bijna 05.00 in de morgem. Over 5 uur staat mijn ontbijt opde stoep. Ik ga proberen dit klein epistel op mijn blog te gooien.
Trix, heel veel sterkte meid, alle anderen…. Veel liefs denise

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

