2011 cruise part 1

Kalimera en yassas
9 april 2011. De dag ervoor blinde paniek in mijn fabriek. Om ongeveer 14.00 uur was ik klaar met pakken en zou nog even mijn paspoort bij de rest van de reisbescheiden stoppen…… Niet dus. Ik heb dat ding ALTIJD in mijn tas. De vlammen sloegen me uit toen ik niks in de tas aantrof. Vervolgens heb ik het daarop volgende uur en half alle tassen, kasten, jassen, ja zelfs de auto ondersteboven gehaald op zoek naar die verrotte pas! Het huilen stond me nader dan het lachen… Zelfs op internet had ik reeds uitgeplozen wat er nodig was voor een zogenaamd nooddocument!!!! Toen kwam Nel aan en die lieve schat wist niet wat ze aantrof! Al gauw gooide zij ook alle tassen ondersteboven en ging door mijn ladekast met papieren. Ze legt na 5 seconden zo’n rood ding op mijn bureau met de opmerking “dit zal het wel niet zijn he?” na een blik op die boeventronie in de pas wist ik het!!! Gevonden….. Ik heb haar bijna doodgeknuffeld… Mijn reis kon doorgang vinden. We hebben het gevierd met een heerlijk avondje uit.

Vanmorgen stond de taxi keurig op tijd (veel te vroeg eigenlijk) voor de deur te wachten. En om 09.00 uur was ik al op schiphol voor de vlucht die pas om 12.00 zou vertrekken. Tijdens het inchecken de avond ervoor kwam ik erachter dat ik me toch verwend had en een business class zetel had. Dat houdt tevens in dat je in de crown lounge van klm mag vertoeven en dat je langs de rijen mag. Pure luxe natuurlijk! Passen laten zien hoeft niet haha… Griekenland, mijn bestemming is schengenland dus gewoon door. De veiligheidsxontrole daarentegen was zeer scherp. Ik “piepte” en moest vervolgens blootvoets door het hekje. Toen werd mijn tas eruit gepikt. De collega zou zo bij me komen. Na 10 minuten vroeg ik aan drie andere als collega’s uitziende heren, of zij dat ook mochten doen die controle en ja hoor er kwam beweging in het drietal dat tot dan toe alleen had staan toekijken. De haarfohn die ik die ochtend nog gauw in de tas had gepropt werd door de computer wellicht als pistool aangemerkt. Ik mocht verder.
Ontbijtje in de lounge met wat espresso’s jaja…en dan naar de gate. Op tijd vertrokken met stralend weer en een eindeloos uitzicht. Ik zat in een rij van 3 voor mij alleen…dus al gauw waren de leuningen omhoog, het kussentje en deken gevraagd en D lag te snurken… Af en toe toch ontwakend voor een gezonde lunch en even genieten van de alpen, kroatie, bosnie, albanie oh ja, en ook venetie… Na nog wat doezelen kwamen we na 2 uur en 50 minuten alweer aan de grond in athene. Ook hier stralende zon en strakblauwe lucht. De koffer had ik binnen het kwartier en 5 minuten later zat ik al in de taxi naar Pireaus… De haven van Athene. In het Efplias Hotel werd ik hartelijk welkom geheten door de bijzonder vriendelijke baliemedewerkster. De kamer is groot! Er zit zelfs een kleine keuken in. Je mad de wc gewoon doortrekken, hetgeen niet vaak voorkomt in griekenland. Je wordt geacht je papier in een mand te deponeren. Maar dit hotel is echt een aanrader! Ik zit op dit moment op een leuke kleine patio buiten, met een biertje voor mijn neus. Het is hier goed. Straks ga ik met de taxi naar een goed restaurant en zal ik heerlijk slapen. Morgen dan uiteindelijk richting de terminal om de ms amsterdam te betreden. Ik heb er zo’n zin in, maar natuurlijk ook een beetje nerveus.

Zo de kop is eraf, meer volgt gedurende de reis.
Lieve groet
Denisep>

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

