2011 cruise part.. geen idee

Lieve allemaal… Het is even stil geweest vanaf de oceaan en niet alleen door de slechte satelietverbinding haha… Je snapt het al… ik ben even heel druk met andere dingen.
Maar toch even een updeetje…. Cadiz was het toverwoord. Daar zouden de vrienden aan boord komen. Natuurlijk niet te gretig willen zijnde, had ik een tour geboekt door Cadiz en naar de sherry fabrieken van Jerez de la Frontera. Samen met de australische dame… dus genoeg voer om te lachen. Cadiz is mooi. Viel me reusachtig mee… jammer alleen dat ze steeds geen geld hebben om iets af te maken. Zo staat daar een half afgebouwde brug, een half afgebouwd stadion….. en nog wat… Jerez lag op zo’n 35 km. verwijderd van Cadiz. Als je daar aankomt staan de grote borden van stieren al op de bergen en eenmaal in het stadje kom je de een na de andere bekende sherrynamen tegen. We werden uit de bus geladen om naar het proces van sherry maken te kijken en uiteraard ook te proeven. Maar voordat 40 mensen met looprekken, rolstoelen en andere hulpmiddelen uit de bus zijn ben je een kwartier verder. Daarna moet iedereen plassen, dan is er niet genoeg toilet papier… dus de gids keek al angstig op zijn horloge. Wij 2-en hebben de tour maar laten lopen en hebben zelf wat rondgewandeld door de immense bodega’s. De winkel bezocht en een handig tasje gescoord en wat mini flesjes sherry. Het weer was zo prachtig dat we buiten zijn gaan zitten, de sherry burgemeester hebben gemaakt en wat gerookt. Natuurlijk kriebelde het bij mij van de zenuwen…
Uiteindelijk waren we rond 14.00 uur terug bij het schip. Ik heb me omgekleed in badpak, boek gepakt en de Ipad. Al gauw ontving ik van Max bericht dat hij er was en dat Ian er zeker al moest zijn. Die had een vroegere verbinding. En ja hoor, op mijn telefoon stond al een berichtje van hem. Dat gaf goede moed.
Hij was aan het oefenen en wilde me daarna zo snel mogelijk zien, dus we spraken af bij het zwembad.
Rond vijfen kwam hij aan en ik kreeg een paar zeer innige kussen…. en de omhelzing was van een beer….

Laten we zeggen dat vanaf dat moment, we bijna onafscheidelijk zijn geweest. Samen eten, samen slapen, samen lezen…. hij oefenen en ik toekijken en luisteren en ja jaa zelfs filmen. Helaas is zijn optreden pas morgenavond dus dat is toch wel wat onrustig voor hem. Ik ontmoet de meest bizarre maar ook leuke mensen uit “de business”. De verhalen die ik allemaal hoor…. de een nog fantastischer dan de ander en sommigen zelfs waar πŸ™‚ Max heeft zijn optreden al gehad op de meest woelige avond van onze reis. 15 meter golven en dan de theaterzaal in de punt van de boot heeft het hem niet gemakkelijk gemaakt, maar het ging heel goed. Uit professionele grond gaan we bijna elke avond kijken, behalve gisteravond. Toen vond ik het genoeg….
Ik pendel tussen 2 hutten dagelijks… Mijn hut is ruimer maar te koud voor mijn verloofde. Die van hem is net een sauna maar wel weer heel gezellig. Uiteraard vergeet ik ook de mensen niet, die zo goed op me gepast hebben tijdens de 1e week. Ik zal mijn laatste avond in Miami doorbrengen met Rhonda de australische en Alex. Wij 3-en moeten allemaal wachten op een vlucht, dus dat vind ik wel prettig. Kunnen we met z’n allen een beetje janken…
Mijn persoonlijke ervaringen met mijn verloofde zal ik thuis persoonlijk vertellen en niet via dit medium. Laat ik alleen dit zeggen…. het is fantastisch!!!!!!!! Hij is lief, attent, een schat voor mij, enorme dosis joodse humor, intelligent. Wat wil een meid nog meer. En geloof me, deze is voorlopig nog niet uit mijn leven. We kijken al uit naar de volgende ontmoeting in New York. Zou ik er dagelijks mee kunnen leven?? Ik weet het niet…. denk het wel, maar het is niet nodig…. het is een intens mens… (dat rijmt) haha… Zal hij de rest van zijn/mijn leven in mijn leven zijn…. ABSOLUUT!!!

De dagelijkse routine nu is….. je weet wel…. en lang uitslapen!!! (hoezee hij ook), dan krijg ik espresso.. ja mam…. espresso op bed, douchen, aankleden, eten, dan gaan we ieder ons weegs tot rond 17.30 uur… rokertje op het dek, een borreltje voor mij, anderen schuiven aan en de verhalen gaan weer de ronde. Eten of om 20.00 uur in de eetzaal of eerder op het lido deck. Een show kijken en dan afzakken op het sigaardek met muziek uit eigen collectie. Onze nieuwe aanwinst in de groep is een aartsbisschop. Zo’n aardige vent. Hij is ook altijd druk bezig met zijn script, zo zegt hij, hij moet ook volle zalen zien te trekken. Het is zeker geen stoffige father… Mijn nederlandse sigaren hebben furore gemaakt. maar de Cubaan wordt voor de laatste avond bewaard…. Ik zie nu al op tegen de laatste avond. Gelukkig hoef ik niet vroeg van boord, want ik kan mijn koffers bij Ian stallen.. anders wordt je al om 09.00 uur van het schip gegooid. Hoe ik naar Miami

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op 2011 cruise part.. geen idee

  1. Nancy zegt:

    Dat klinkt allemaal ernstig gezellig!!! (op de rollators en stoma’s na hahaha) En ik wil ALLES weten πŸ™‚ have fun! Xxxxx

  2. Trix Hamming zegt:

    Meid ik ben zo blij voor je!! Dikke zoenen van mij, Trix

Geef een reactie

